Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Az európai logisztikában az emberre és a technológiára is támaszkodnak

2019. október 28. - EuroAstra

image2_49.jpgA közúti teherszállítás elaprózódása növekvő mértékben jelentkezik Európában – a fuvaroztatók közel fele több mint 30 szállítmányozócéggel működik együtt. Így az ellátási láncokkal foglalkozó szakembereknek egy egyre összetettebb iparágban kell elvégezni feladataikat. Ahhoz, hogy ezt minél hatékonyabban tehessék meg, mindkét félnek jobban meg kell értenie a piacot. A UPS leányvállalata, a vezető nemzetközi külső logisztikai (3PL) szolgáltató, a Coyote Logistics új kutatása az ellátási láncok vezetői előtt álló kihívásokat veszi sorra a mai változékony piacon. 

 

Az “A technológiai evolúció + Az ember” címet viselő tanulmány egyedi szállítmányozói és fuvaroztatói felmérések, valamint a Coyote Logistics saját ügyfélfelméréseinek eredményeire épít. A két független kutató céggel az amszterdami székhelyű MakerStreettel és a frankfurti Marteckkel együttműködésben a Coyote Logistics azt vizsgálta, milyen egyedi nehézségekkel kell a döntéshozóknak megbirkóznia a különböző európai piacokon, így azonosítva a technológia és emberi szakértelem helyes egyensúlyát.

 

A kutatás fő tanulsága, hogy a szállítmányozók és a fuvaroztatók lényegében azonos nehézségekkel néznek szembe. Az emelkedő költségek, a feladatok növekvő komplexitása, a kapacitáshiány, a rugalmasság és a gyorsaság iránti igény, valamint a láthatóság biztosítása a teljes ellátási láncban azok a területek, melyek a legtöbb problémát jelentik mindkét félnek. Mindemellett az is kiderült, hogy a megkérdezettek szerint a technológia és emberi szakértelem ideális aránya 60:40 az ellátási láncokban. Ez az eredmény igazolja Coyote Logistics feltevését, hogy a két területnek kéz a kézben kell működnie, hogy sikerre vigye a vállalkozást a változó piaci környezetben. 

 

“A Coyote Logistics-nél a kutatásaink és tapasztalataink alapján is tudjuk, hogy a közúti áruszállítás terén az emberi szaktudás és a technológia egyaránt fontos a tartósan sikeres működéshez – mondta el Joel Gard, a Coyote Logistics európai vezetője. – A mostani kutatásunk segített még mélyebben megérteni, milyen kihívásokkal néznek szembe az ellátási lánc szakemberek a folyamatosan változó technológiák terén. Ennek segítségével mind a kínálati, mind a keresleti oldal tudásbázis és erőforrás iránti igényei könnyebben kielégíthetők.” 

 

Az egyensúly megtalálása:

A kutatás megvizsgálta azt a 13 feladatot, mely a legjobban erősítheti akár egy szállítmányozó, akár egy fuvaroztató cég ellátási láncát, abból a szempontból, hogy melyik elvégzéséhez van leginkább szükség emberi tudásra, melyiknél alkalmazható a technológia leginkább, és melyiknél kell a kettő kombinációját alkalmazni. Az eredmények azt mutatják, hogy az ember jelenleg nélkülözhetetlen a kreativitást, döntéshozatalt és stratégiai gondolkozást igénylő feladatok terén, mint az ügyfelekkel való kommunikáció, vagy a szállítási és kézbesítési problémák megoldása. 

 

Az automatizáció a válaszadók többsége szerint leginkább az olyan működési funkciókat erősítheti, mint a készletmenedzsment és a szállítások lefoglalása. Habár a kutatás számos olyan lehetőséget mutat, ahol a technológia integrálható az ellátási láncba, a válaszadók nem emeltek ki olyan területet, amelyet kizárólag a technológia el tudna látni. Inkább egy 60:40-hez arányt javasolnak a technológia és emberi szakértelem terén. 

 

 A fent feladatok elvégzéséhez emberi szakértelmet, technológiát vagy a kettő kombinációját használja?

 

“A piac és a fogyasztók folyamatosan változó igényeit akkor elégíthetjük ki legjobban, ha a technológia és az ember együtt dolgozik. egyik sem működhet a másik nélkül – nyilatkozta Christina Bottis a Coyote Logistics marketing igazgatója – A technológia a stratégia építéséhez elengedhetetlen láthatóságot és adatokat biztosítja, míg az emberi szaktudás a kulcsa, hogy a különböző eszközök valódi hasznát láthassuk, az adatból felhasználható ellátási lánc döntések szülessenek, és az üzlet szempontjából  lehető legjobb stratégiát alakítsuk ki.” 

 

Mit jelent ez a szállítmányozóknak és ügyfeleiknek:

Az egyensúly elérése érdekében először is minden résztvevőnek fel kel mérnie a saját ellátási láncát, és azonosítani, mely feladatokat képes egy gép ellátni, és melyekhez feltétlenül szükséges az emberi beavatkozás. Ezután fel kell tárni azokat a lehetőségeket, melyek a hatékonyságot növelhetik, valamint azokat a réseket az üzletmenetben, melyek a technológia vagy egy képzett csapattag segítségével betömhetők.

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr1415260848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása