Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

A tizennegyedik Mastercard – év bankja versenyen idén először a prémium banki szolgáltatásokat is díjazták

2019. november 17. - EuroAstra

ev-bankja-2019.pngAz OTP Bank lett a Mastercard – év bankja 2019 verseny fődíjasa, az Év bankára elismerést pedig Tóth Balázs, az UniCredit Bank elnök-vezérigazgatója kapta. A november 13-i díjátadón idén először a prémium banki szolgáltatásokért a GRÁNIT Bank vehette át az első díjat. 

A Mastercard – év bankja versenyben 10 kategóriában indulhattak a Magyarországon lakossági szolgáltatást nyújtó kereskedelmi bankok. A hangsúly minden évben a lakossági szolgáltatásokon van, ezen belül is az ügyfélbarát, innovatív megoldások elismerése a fő cél. 

Összesen 75 pályázat érkezett 14 pénzintézettől, melyeket egy előre meghatározott szempontrendszer alapján 9 különálló szakzsűri összesen 66 szakértője értékelt. 

A következő kategóriákban adtak ki díjakat az idén: Az év bankja, Az év leginnovatívabb bankja, Az év lakossági számlacsomagja, Az év lakossági megtakarítási terméke, Az év lakossági hitelterméke, Az év lakossági mobil- és online-banki eszköze, Az év társadalmilag felelős bankja, Az év fenntartható bankja és Az év prémium banki szolgáltatása. Az év bankára címre legméltóbb szakembert - a hagyományokhoz híven – idén is maguk a bankvezetők választották meg.

Az év bankja elismerést a tavalyi év után idén is az OTP Bank vehette át. A fődíj pontozásakor a zsűri figyelembe vette a többi kategóriákban nyújtott teljesítményt is, így a legrangosabb cím nem csupán az üzleti eredményt tükrözi, hanem átfogó képet ad a hazai bankszektor legjobbjairól. Az OTP Bank kapta az első helyezettnek járó oklevelet Az  év mobil- és online-banki eszköze kategóriában is. 2019-ben tovább bővült az OTP SmartBank alkalmazásán keresztül elérhető szolgáltatások köre. Májustól Magyarországon elsőként az OTP SmartBank-ban érhető el az ApplePay szolgáltatás. Augusztustól pedig számlafizetést leegyszerűsítő, SmartBank-on keresztüli QR-kódos postai csekkbefizetésre is van lehetőség. Az internetbanki alkalmazás használatával több mint 1,4 millió ügyfél intézi rendszeresen bankügyeit, és ez a csatorna adja a személyi kölcsön-szerződések közel 10%-át. Az OTP SmartBank továbbra is hazánk legnépszerűbb mobilbanki alkalmazása, közel 700 ezer felhasználóval és nemzetközileg is magas alkalmazás-áruházi értékeléssel.

Idén a K&H Bank bizonyult a legjobbnak Az év lakossági hitelterméke kategóriában. Az ügyfelek a K&H e-bankon és K&H mobilbankon keresztül is indíthatnak személyi kölcsön igénylést. Az újítás ügyfélbarát, a folyamatban csupán 4-4 adat megadása szükséges, mely mindössze 5 percet vesz igénybe. Jóváhagyott hitel esetében a folyósítás a hét minden napján, a nap 24 órájában lehetséges, hiszen mindkét csatorna hitelbírálati rendszere teljesen automatikus. 

Az év társadalmilag felelős bankja kategóriában idén két díj is átadásra került. A MagNet Bank 2019-ben megkapta az év társadalmilag felelős bankja örökös díját, melyet a kategóriában korábbi évek során nyújtott kiemelkedő teljesítménye alapján ítéltek oda. A zsűri döntése alapján pedig idén a Budapest Bank végzett az első helyen. A pénzintézet a kezdetektől fogva aktívan részt vesz a Pénz7 pénzügyi kultúrafejlesztési programban is, ahol már több mint 200 önkéntes kollégájuk tart pénzügyi ismereti órákat általános- és középiskolás diákoknak minden év elején. A bank idén negyedik alakalommal kiemelt támogatója a PénzSztár Országos Középiskolai Pénzügyi-Gazdasági Versenynek is. 2010-ben pedig létrehozták a Dobbantó Programot, amivel a nők pénzügyi ismereteinek bővítését és a vállalkozói ismeretek és készségek fejlesztését tűztük ki célul.

Az év fenntartható bankja címet a MagNet Bank nyerte el. A MagNet 2019-ben mind a 40.000 ügyfelének ültet egy-egy fát, új tölgyerdőt telepít a Duna-Ipoly Nemzeti Parkban, Ócsán. Emellett fenntartható célokra helyez ki hitelt. Ügyfelei meghatározhatják, hogy milyen hitelcélt szolgáljanak megtakarításaik; mely társadalmi vagy környezeti ügyet segítsék a banki nyereség rájuk eső 10%-ával és bankkártya költéseikkel, a bank pedig kiszámolja és transzparensen megmutatja a döntéseikkel gyakorolt egyéni hatásukat.

Az év lakossági megtakarítási terméke díjat az Erste Bank kapta. Az Erste Future Befektetési Programmal az ügyfelek egy egyszerű utalással választhatnak a kockázatvállalási hajlandóságukhoz, vagy a jövőről alkotott elképzeléseikhez illő befektetést. Szakértői csomagokba gyűjtötték a lehetőségeket, így mindenki eldöntheti, melyik befektetésben hisz a legjobban, de az ügyfelek egy online kalkulátor segítségével is választhatnak a megtakarítási formák közül. Az Erste külön csomagokat kínál az alacsony, a magas vagy a közepes kockázatvállalási hajlandósággal rendelkezőknek, a megtakarítás tervezett időtávja, és a félre tehető összeg szerint. A program sikerét mutatja, hogy idén 25 százalékkal nőtt a megtakarító ügyfelek száma.

Az év lakossági számlacsomagja kategóriában idén a SOPRON BANK végzett az élen, az Allegro számlacsomaggal. A termék azon ügyfelek igénye szerint került kialakításra, akik elektronikus úton bankolnak, havonta több átutalást indítanak, közüzemi számláikat pedig csoportos beszedési megbízás útján egyenlítik ki. A számlacsomag újdonsága, hogy csomagárazású termék, aminek köszönhetően a költségek áttekinthetők, könnyen kiszámíthatóak, előreláthatóak. 

Az év leginnovatívabb bankja címet a GRÁNIT Bank kapta. Folyamatos fejlesztéseinek eredményeként az ügyfelek okostelefon applikáción, videóbankon és netbankon intézhetik pénzügyeiket kényelmesen, kedvező kondíciókkal és biztonságosan. Az ügyfélélmény fokozása, és a hatékonyság növelése érdekében a Bank minden folyamatot digitalizál. 

Emellett az év prémium bank szolgáltatása díjat is a GRÁNIT Bank tudhatja magáénak. A bank célja, hogy a leginnovatívabb fizetési megoldásokat, értéknövelt, digitális, prémium pénzügyi szolgáltatásokat kínáljon minden ügyfelének. Applikációjában megvalósított új funkciók, pl. betétkezelés mellett a videóbankon elérhető szolgáltatások köre is bővült ez év közepétől. A megtakarítással rendelkező banki ügyfelek Magyarországon egyedülálló módon a videóbanki csatornán keresztül értékpapír szerződést tudnak kötni, illetve állampapír vételi/eladási nyilatkozatot tehetnek otthonról.

Az év bankára címet idén Tóth Balázs, az UniCredit Bank elnök-vezérigazgatója nyerte el. Ezzel a díjjal a bankszakma saját körein belül ismeri el a kiemelkedő teljesítményt, hiszen a kategória győztesét a bankok vezetői választják ki maguk közül.

Eölyüs Endre, a Mastercard Europe Magyarországi igazgatója a verseny kapcsán elmondta:

„A Mastercard – év bankja programmal idén a hétköznapi ember által igénybe vett szolgáltatásokon túl, a prémium ügyfelek kiszolgálására is szerettük volna figyelmet fordítani. Az év prémium banki szolgáltatása kategóriájában 8 bank pályázott – legnagyobb örömünkre. Tehát van létjogosultsága a díjnak. Arra voltunk kíváncsiak, hogy milyen többletszolgáltatásokat, valamint exkluzív kedvezményeket és élményeket kínálnak kiemelt ügyfeleiknek a pénzintézetek. Ugyanis ma már nem feltétlen elég egy jó termék ahhoz, hogy a vásárló elégedett legyen, mindenképp kell az a bizonyos plusz. Szerencsés például, ha egy problémára úgy kínálunk megoldást, hogy az ügyfél még nem is realizálta bárminek a hiányát.”

A különböző  kategóriákban szavazó zsűritagok névsora a www.evbankja.hu/szavazas honlapon érhető el.

 

Az idei teljes rangsor:

 

 

Mastercard - Az év bankja 

1. OTP Bank       

2. GRÁNIT Bank       

3. ERSTE Bank       

 

Mastercard - Az év lakossági számlacsomagja 

1. SOPRON BANK  

2. GRÁNIT Bank 

3. CIB Bank

 

Mastercard - Az év lakossági megtakarítási terméke 

1. Erste Bank 

2. MagNet Bank

3. OTP Bank 

 

Mastercard - Az év lakossági hitelterméke

1. K&H Bank

2. UniCredit Bank 

3. GRÁNIT Bank 

 

Mastercard - Az év leginnovatívabb bankja 

1. GRÁNIT Bank

2. OTP Bank

3. K&H Bank 

 

Mastercard - Az év lakossági mobil- és online-banki eszköze 

1. OTP Bank 

2. MagNet Bank 

3. Erste Bank

 

Mastercard - Az év társadalmilag felelős bankja 

1. Budapest Bank

2. OTP Bank

3. Erste Bank

 

Mastercard – Az év fenntartható bankja 

1. MagNet Bank

2. GRÁNIT Bank

3. K&H Bank

 

Mastercard - Az év prémium banki szolgáltatása

1. GRÁNIT Bank

2. OTP Bank

3. Budapest Bank

 

Mastercard – Az év bankára

 

Tóth Balázs (UniCredit Bank)

 

A kategóriák győztesei egy éven át használhatják a „Mastercard – év bankja 2019” emblémát és megnevezést.

 

 www.evbankja.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr7715305466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása