Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Hazai és külföldi modellek a projektoktatásban konferencia az Óbudai Egyetemen

2019. május 26. - EuroAstra

hazai.jpgAz Óbudai Egyetem 2017-ben elsők között vezette be hallgatói számára a projektrendszerű oktatást, így valamennyi képzésében megjelenik az adott szakterülettel összefüggő projekt tárgy.

 

A projektoktatás fontosságára hívta fel a figyelmet a 2019. május 21-én harmadik alkalommal megrendezett nemzetközi, tudományos konferencia, amit az Óbudai Egyetem Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kara szervezett. A szakmai programot Dr. Horváth Zita, az Emberi Erőforrások Minisztériumának felsőoktatásért felelős helyettes államtitkára, a konferencia fővédnöke és egyben kiemelt előadója nyitotta meg.

 

A harmadik alkalommal megrendezett „Hazai és külföldi modellek a projektoktatásban” című konferencia célja volt, hogy elősegítse az oktatás megújulását, gazdagodását a hazai és a határon túli szakemberképzésben a sikeres projektek tapasztalatainak bemutatásával, valamint a résztvevő oktatók, kutatók e téren elért tudományos eredményeivel. Emellett a projektoktatás módszerét igyekezett minél szélesebb körben népszerűsíteni a résztvevő pedagógusok, oktatók körében. Az esemény megrendezését kiemelten támogatta Földesi Gabriella, az Óbudai Egyetem kancellárja.

 

Prof. Dr. Réger Mihály, az Óbudai Egyetem rektora köszöntő beszédében hangsúlyozta a projekt alapú oktatás kiemelkedő jelentőségét, amely során a hallgatók azonnal felhasználható gyakorlati tudást szerezhetnek, ami a munkaerőpiacon ma elvárt és az elhelyezkedésben nagy előnyt jelent. Dr. habil. Koltai László dékán, egyben a konferencia elnöke, beszédében hangsúlyozta: a nagy sebességgel változó világ diktálta elvárások teljesítéséhez az oktatásban, új módszerekre van szükség; a XXI. századi tudást XXI. századi módszertannal lehet sikeresen átadni.

 

Dr. Horváth Zita helyettes államtitkár asszony oktatóként szerzett saját tapasztalatait osztotta meg a hallgatósággal. Felhívta a figyelmet arra, hogy a projektoktatás kulcsfontosságú a munkaerőpiacon elvárt kompetenciák megszerzéséhez. Ez az oktatási módszer lehetővé teszi a fiatalok számára, hogy mind az életben, mind a munkájukban felkészüljenek az együttműködésre, a csoportmunkára, továbbá segítséget nyújthat a holisztikus, gyakorlatias szemlélet kialakításához. Hangsúlyozta a projektoktatás további előnyét, miszerint kompenzálni képes a hátrányos helyzetű fiatalok felzárkózását és lemorzsolódását. Dr.Horváth Zita kiemelte: a frontális oktatásnak ma is helye van a tudásanyag átadásában, de az Ipar 4.0, a negyedik ipari forradalom új módszertanokat igényel, erre is megoldást nyújt a projektpedagógia. Az innovatív pedagógiai módszer, a lexikális tudás mellett megtanít a kizárólag gyakorlatban elsajátítható kompetenciákra, mint a kommunikáció, a problémamegoldó készség és a gyakorlati szakmai tudás.

 

A konferencia öt szekciójában, az érdeklődők számára lehetőség nyílt az alap- és középfokú, valamint a felsőoktatásban már működő projektoktatás tapasztalatainak, eredményeinek megismerésére. Az előadók prezentációikban rávilágítottak a projektmenedzsment szemlélet fontosságára is.

 

http://www.uni-obuda.hu

 

Lantai József

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr7514848248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása