Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Egységes Soft-Skill oktatási rendszer és tartalom kidolgozás az Óbudai Egyetemen

2019. február 27. - EuroAstra

egyseg.jpg
Az Óbudai Egyetem egységes Soft-Skill oktatási rendszer és tartalom kidolgozását tűzte ki egyik céljául „Az Óbudai Egyetem komplex intézményi fejlesztései a felsőfokú oktatás minőségének együttes javítása érdekében” című EFOP pályázatának keretei között. Ennek jelentős állomásához érkezett az Egyetem: Salgótarjánban a helyi vállalati partnerek részvételével fókuszcsoportos felmérést végeztek.

 

A pályázat támogatásával az Egyetem korábban kérdőíves felmérést végzett Nógrád megye és a régió gazdasági szereplői körében a munkaerő-piaci igények felmérésére. A kérdőívet 47 vállalat töltötte ki és küldte vissza, közülük 10 céget választott ki az egyetem kutatócsoportja egy vállalati fókuszcsoportos felmérésre, melynek témája az általános képzési igények, valamint az egyetemi képzések során kialakítandó soft-skill kompetenciák további vállalati igényfelmérése. Az eseményre 2019. február 21-én került sor az Egyetem salgótarjáni telephelyén. A fókuszcsoport moderátorai Némethy Krisztina és Kuti János, az ÓE munkatársai voltak. Székyné dr. Sztrémi Melinda, a Salgótarjáni Képzési Központ és Kutatóhely igazgatója köszöntőjében kiemelte a Nógrád megyei vállalatokkal az elmúlt két év során kialakított jó kapcsolatot, melynek eredményeként jelenleg 19 céggel van együttműködési megállapodása az egyetemnek, melynek keretében a hallgatók helyi gazdasági szereplőknél tölthetik szakmai gyakorlatukat. Az idén végző II. éves hallgatók már gyakorlati félévüket töltik ezeknél a cégeknél.

 

Dr. Gáti József, az egyetem általános rektorhelyettese bevezető előadásában röviden bemutatta az Egyetem történetét, képzési programját, betekintést adott a hallgatói tehetséggondozás, és innováció sikereibe. Részletesen kitért arra, hogy az Egyetem Salgótarjáni Képzési Központ és Kutatóhelye Nógrád megyében egyedülálló módon kínál műszaki felsőoktatási szakképzést és mérnökinformatikus alapképzést, így a megyeszékhely vonzáskörzetében élők már lakóhelyükhöz közel is felsőfokú tanulmányokat folytathatnak. A Képzési Központ hallgatói széleskörű természettudományos, társadalomtudományi, műszaki, informatikai és gazdaságtani ismeretekre tehetnek szert, melyek alkalmasak a helyi munkáltatók képzési igényeinek kielégítésére.

 

Ezen elvárások felmérése volt a célja annak a kérdőívnek, melyet 47 helyi vállalat töltött ki megfogalmazva képzési igényüket, a közülük kiválasztott 10 cég képviselői – mint fókuszcsoport – arra a kérdésre keresték a választ közösen az Egyetem munkatársaival, hogy miben áll a soft-skill kompetenciák jelentősége, milyen a robotizáció és a digitalizáció hatása a munkaerőpiacra, mit jelent a munkaerő újra pozicionálása, miben jelenhet meg a vállalat és az egyetem együttműködése. A bevezető beszélgetést követően a gazdálkodó szervezetek képviselői (cégvezetők, HR vezetők) két csoportban dolgozva adták meg a válaszokat azokra a kérdésekre, amelyek az adott vállalat kiemelt soft kompetenciáit határozták meg, illetve kiválasztották azokat a kompetenciákat, amelyeket az egyetemi képzés alatt kellene kialakítani a leendő munkavállalóknál, javaslatot tettek arra vonatkozóan, melyek azok a kompetenciák, amelyeket a cégnél a közös munka során szükséges kialakítani a munkavállalóknál. Végül szó esett arról is, milyen formában tudnak bekapcsolódni a vállalatok az egyetemi képzési programba a duális, a kooperatív képzés keretei között.

A fókuszcsoport és az azt megelőző felmérés anyagából összefoglaló kiadvány készül, melyet az Egyetem eljuttat a résztvevőknek.

 

http://uni-obuda.hu/SKKK

 

Lantai József

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr7114654613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása