Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Átadták a „beneFIT Prize 2019 - for Happy Employees” díjakat

2019. november 20. - EuroAstra

benefit.JPGA Humánpolitika.com közhasznú Egyesület és az All You Can Move SportPass 2019-ben megalapította a beneFIT Prize programot. A cél azoknak a kis,- közép-, és nagyvállalatoknak a díjazása és bemutatása, amelyek a munkavállalói egészségprogramokra a társadalmi felelősségvállalás részeként tekintenek. Ezek a cégek hozzájárulnak a munkaerő elvándorlásának megállításához, jelentősen javítanak saját munkaerőpiaci pozíciójukon és erősítik a cégük iránti lojalitást a dolgozókban.


A vállalati egészségkultúrát felsővezetői elkötelezettséggel, vállalati szintű stratégiai prioritássá kell tenni - mondta a díj alapítója, dr. Mihalik Zsuzsa, aki múlt hét csütörtökön nyerte el az EY Év Üzletember Életminőség Fejlesztése különdíját. Hozzátette, a vállalati egészségkultúra nem csak az egyén szintjén jelenik meg — ahol produktívabb, kreatívabb, motiváltabb és kevesebbet betegeskedő munkavállalót eredményez —‚ hanem értékteremtő spirálként is megjelenik a vevői oldalon, mint pozitívabb brand-image, illetve mint jobb minőségű szolgáltatás. Pénzügyi szinten pedig nagyobb bevétel és kisebb költség jelentkezik, azaz magasabb lesz a jövedelmezőség — tette hozzá dr. Mihalik Zsuzsa. Kiemelte továbbá, hogy a vállalati egészségkultúrák kialakításának köszönhetően makroszinten sokkal egészségesebb és boldogabb társadalmat lehet teremteni.

A felhívásra összesen 97 cég jelentkezett, amelyből 50 pályázat lett shortlistes, így összesen 300 ezer munkavállalót képviseltek a pályázó cégek. A szakmai díjak odaítéléséről független bírálóbizottság döntött.
A zsűri tagjai: Gazsi Zoltán az Eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, Schneider Balázs az AYCM alapítója és ügyvezető igazgatója, Feuertag Ottó az Európa Design alapító-tulajdonosa, Makrai Fanni Y2Y business coaching executive coach, Kurtisz Krisztián a Cherrisk alapító vezérigazgatója, Szabó Csaba a Develor vezérigazgatója, Dr. Csernák Zsolt a Synlab Hungary Kft. szakmai igazgatója, valamint Szegedi Dávid Nespresso International sales managere.

A zsűri az alábbi faktorok mentén vizsgálta a beérkező pályázatokat:
• Prevenció (pl. szűrővizsgálatok, életmód tanácsadás)
• Egészséges táplálkozás (pl. egészséges étel-választék a menzán, gyümölcsnap)
• Munkahelyi sport (pl. tömegsportversenyeken való közös részvétel, sportbérlet, sportnap)
• Egészség-, baleset és életbiztosítás
• Edukáció (pl. mentorprogram, tréningek, tehetségmanagement)
• Rekreáció (pl. masszázs, meditációs programok)

• Munkakörnyezet (pl. ergonómikus bútorok, gerincbarát székek, csökkentett zajszint, szemkínélő képernyő)

• Mentális egészség (pl. coach, pszichológus, közösségi tér, extra szabadnap)
• Környezettudatos működés (pl. járműflotta-választás, vállalati bicikli)
• Gyermekbarát intézkedések (pl. munkahelyi óvoda, gyerektábor, extra szabadság, rugalmas munkavégzés)

A díjazott vállalatok - amelyek a legtöbbet tesznek a dolgozóikért - a díjátadón egy iparművész által készített, szívet ábrázoló szobrot kaptak. Kisvállalati kategóriában az Interticket Kft, középvállalati kategóriában a Swicon Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt, míg nagyvállalatként a Vodafone lett a nyertes. A közönség is szavazhatott azokra a vállalatokra, amelyek egy-egy microsite-on mutatták be, hogy miért is jó náluk dolgozni, milyen náluk a munka világa. A közönségdíjat kisvállalati kategóriában az Online Comparison Shopping Kft. kapta, a Marso Kft, nyert a középvállalati kategóriában, míg nagyvállalatként a Borsodchem nyert.

Különdíjakkal azokat értékelte a szakmai zsűri, akik egy-egy szegmensben alkottak kiemelkedőt. A mentál wellness területen a Digic Pictures Kft. győzött, a biztosítások területén a dm Kft., a sportolás-rekreáció díját az Adevinta CMH Kft, nyerte el, az öko-barát kategória különdíjasa a Zwack Uniqum Nyrt. lett, az egészségügyi prevenció témakörében az Unilever Magyarország Kft. lett a legjobb, az edukáció terén a Magyar Reformáms Egyház Bethesda Gyermekkórháza bizonyult a legjobbnak, a családbarát kategóriát szintén a Bethesda nyerte el, a munkakörnyezet pedig az ExxonMobil Üzletsegítő Központnál a legideálisabb.
BeneFIT Ambassadort is választott a zsűri, a Bergmann Könyvelő Iroda alkalmazottja, Both Szabolcs lett a díj nagykövete.

 

„Úgy tudom érdekes módon ünneplitek meg a cégetek 20-ik születésnapját.
Dr. Mihalik Zsuzsa beneFIT Prize Alapító: valóban, ahelyett, hogy egy nagy, és költséges bulit csapnánk, inkább alapítottunk egy díjat. Mivel munkánk során elsősorban HR-esekkel illetve vállalatvezetőkkel találkozunk, nap mint nap szembesülünk a problémáikkal is. A legnagyobb kihívás ma egy munkáltató szervezet számára a tehetséges munkaerő megszerzése és persze a megtartása.


Nem mellesleg életünk során átlagosan 10.000 napot töltünk a munkahelyünkön, egyáltalán nem mindegy tehát, hogy ebben a 80.000 órában hogyan is érezzük magunkat.


Sok jó megoldással, ötlettel találkoztunk, amelyek igyekeznek élménnyé tenni a munkahelyen töltött időt, és érdemesnek láttuk ezeket a kreatív ösztönzőket szélesebb körben bemutatni, egyben elismerni azokat a gondoskodó munkáltatókat, akik komplex egészségprogrammal járulnak hozzá kollégáik fizikai és mentális jóllétéhez.


A pályázat egyúttal egy online platformot is kínál arra, hogy csokorba szedjük a legjobb gyakorlatokat, amelyek mágnesként vonzzák egy-egy vállalathoz a tehetséges munkaerőt.

A munkaerőpiaci tapasztalataitokat esetleg kutatás is alátámasztja?
Dr. Mihalik Zsuzsa: Minden évben elvégzünk egy reprezentatív felmérést, amelynek idei témája a vállalati egészségprogram és az azzal kapcsolatos juttatási elemek vizsgálata volt.
A felmérésre rekordszámú, több mint 5300 kitöltés érkezett ebből is látszik, hogy a téma
igen aktuális. Például az egyik legmeghatározóbb eredmény, hogy a kitöltők több, mint 50%-
a váltana is munkahelyet, ha a másik munkáltatónál szélesebb körűek az egészséggel
kapcsolatos vállalati juttatások. A Z generáció tagjainál ez a szám még magasabb, 61%.
Ebből a felmérésből, valamint számos nemzetközi kutatási eredményekből is egyértelműen kiderül, hogy a HR megoldásoknak immár túl kell mutatniuk a versenyképes fizetésen. Ma a legfontosabb megtartó elem a törődés, és ennek a vállalati egészségprogramokban való megtestesülése kell ahhoz, hogy bevonzzuk és hosszú távon is elkötelezzük a tehetséges kollégákat.
Másrészt a cégeknek is jövedelmező befektetés vállalati egészségprogramba invesztálni, hisz szintén kutatási eredmény, hogy az egészségfókuszú cégeknél a munkavállalók 2xjobban teljesítenek, valamint átlagosan 3 nappal kevesebb a hiányzások száma is.

Amikor vállalati egészségprogramról beszélsz, milyen elemekre is kell gondolnunk?
Dr. Mihalik Zsuzsa: Igen széles az eszköztár, ide tartoznak például az egészséges étkezési lehetőségek, a különböző biztosítások, szűrőcsomagok, a mentál-wellness szolgáltatások (coach, pszichológus), van-e lehetősége a munkavállalónak a munkahelyen egy kicsit

relaxálni, kifújni a fáradt gőzt, hogyan támogatja például a munkáltató a munka-magánélet egyensúlyát, vannak-e családbarát kezdeményezések, amelyek megkönnyítik az édesanyák/édesapák életét, miképpen támogatja a cég a rendszeres és változatos sportot, részt vesznek-e sporteseményeken, biztosít esetleg sportbérletet a kollégák számára, gondot fordítanak-e az egészséges munkakörnyezet megteremtésére, milyen fejlődési lehetőségeket, edukációs programokat kínálnak illetve minden egyéb olyan program, kezdeményezés, amely hozzájárul a kollégák jól-létéhez.
Ezeket a területeket, illetve juttatási elemeket a beneFit Prize mind vizsgálja, ráadásul a mára megvalósult gyakorlatokat, programokat díjazza.

Kiknek szól ez a pályázat? A Hr szakmának, vagy a leendő munkavállalónak?

Dr. Mihalik Zsuzsa: A pályázat munkaerőpiac mindkét szereplőjének szól:
A munkavállalók számára a díj biztosítékul szolgálhat, hisz Benefit Díj védjegyként működik, kimutatva, hogy a nyertes pályázók gondoskodó vállalatok, ahol érdemes és öröm dolgozni.
A munkáltató számára pedig kiváló employer branding eszköz, ami bevonzhatja a potenciális munkavállalókat és büszkévé teheti a már ott dolgozókat. Mindezen túl ezek a vállalatok példaképek lesznek a többi cég, szervezet számára.

Úgy tudom a vállalatvezetőket is meg szeretnétek szólítani a díjjal
Dr. Mihalik Zsuzsa: Valóban a középtávú célunk az, hogy felsővezetői elkötelezettséggel stratégiai prioritássá váljék a vállalati egészségprogram, hiszen az új Társadalmi Felelősségvállalás ez: a dolgozókért vállalt felelősség.
A hosszútávú célunk pedig a döntéshozókat célozza meg: minden vállalat ki a munkavállalói egészségébe fektet az kedvező adózással tehesse ezt, ahogy azt a SZÉP kártyánál is látjuk. Ugyanis minden egyes munkavállalói egészségfejlesztésre fordított forint négyszeresen térül meg mikroszinten a vállalatnak, makroszinten pedig Magyarországnak.”

(beneFit prize interjú)

 

http://humanpolitika.com

http://www.aycm.hu

https://www.benefitprize.hu

 

Lantai József

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr8415307960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása