Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

A magyar vendég rongál és hanyag is -- A szállásadók kétharmadánál történt már káreset

2019. július 27. - EuroAstra

aaaaa.jpgA szállásadók kétharmadánál rongáltak már vendégek a Szallas.hu friss felmérése szerint. Gyakoriak a törött tárgyak, égés okozta károk, de extrém esetek is előfordulnak. Az elkövetők rendszerint hallgatnak tetteikről. Olykor nemcsak a kár, de ottfelejtett műfogsor, vibrátor vagy dobfelszerelés fogadja a szállásadót a vendég távozása után.

 

Gyakori a rongálás a vendégek körében, a Szallas.hu friss felmérés szerint a szállásadók kétharmadánál történt már káreset. Leggyakrabban a konyhai felszerelések (65%), a textíliák (51%) és a berendezés (45%) sérül meg. „A szándékosság természetesen nem minden esetben feltételezhető, hiszen egy pohár eltörése vagy egy ital kiborítása bárkivel megtörténhet – magyarázta Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketingmenedzsere. – Azonban vannak olyan példák is, mint a nyílászáró megrongálása, ahol nem kizárható, hogy direkt követték el.” A felmérésben kirívó történeteket is megosztottak a szállásadók. „Egy partnerünknél a szekrénybe beépített széfet próbálta meg valaki kibontani, de volt, akinél a kerti bútort a szomszédos patakban találták meg” – mesélte Keresztes Nóra. A szállásközvetítő portál információ szerint a rongálók kétharmada lapít, tettéről nem vall színt távozáskor.

 

A károk mellett gyakran ottfelejtett holmik fogadják a takarítókat. A gondatlan tulajdonosok leggyakrabban ruhaneműikről (70%), szépségápolási termékeikről (64%) és műszaki cikkeikről (31%) feledkeznek meg. A szokványos tárgyak mellett akadnak extrémek is: műfogsort, vibrátort és dobfelszerelést is találtak már a szobalányok. A felsoroltakon felül előkerült már préselt növény, húsvágó bárd, bőr duda és 20 garnitúra fürdőruha is. Jóval kevesebb esetben maradnak ott kulcsok, iratok vagy épp a pénztárca. Ugyanakkor minden ötödik széffel rendelkező szálláshelyen maradt már a zárható szekrényben fontos holmi. A legnagyobb értékű ottfelejtett dolog többnyire laptop vagy arany ékszer, karóra vagy luxusmárkás napszemüveg. A legmeghökkentőbb viszont, hogy akár élőlényt is elhagyunk: kisállatról és hozzátartozóról is feledkeztek már meg a távozó vendégek.

 

A talált tárgyakat jellemzően egy évig vagy akár tovább is megőrzik. A szétszórt vendégek fele az észlelést követően kéri a szállásadót, hogy postázza el részére a holmit, és csak tízből egy tér vissza érte. Olyanok is akadnak, akik jelzik ugyan, hogy visszamennek, de valójában sosem érkeznek meg. „A felmérésből sajnos az is kiderült, hogy olykor viszont olyan elhagyott dolog miatt reklamál a vendég, ami valójában sosem létezett – magyarázta a marketingmenedzser. – Ilyenkor általában árengedményt vagy ingyen szolgáltatást várnának vigaszdíjként.”

www.szallas.hu

https://pr.szallas.hu

 

A felmérés hátteréről:

A Szallas.hu szállásadó partnerei körében végzett online felmérést 2019 júniusában, melyen 319 szálláshely képviselője vett részt. A válaszokat szolgáltató szálláshelyek 43,9 százaléka apartman, 34,2 százaléka vendégház, 8,5 százaléka szálloda, 6,3 százaléka panzió, a többi pedig egyéb típusú volt. A szálláshelyek 35,8 százaléka vidéki kisvárosban, 19 százaléka vízparti településen, 16,1 százaléka vidéki nagyvárosban, a többi egyéb helyiségben található.

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr914980160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása