Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Flying-V: A KLM és a TU Delft összefog a légi közlekedés fenntarthatóbbá tételéért

2019. június 08. - EuroAstra

flying_v.jpgA KLM elnök-vezérigazgatója, Pieter Elbers és a Delft Műszaki Egyetem (TU Delft) Repülőgépmérnöki Karának dékánja, Henri Werij professzor, ma új együttműködési megállapodást írt alá az IATA Szöulban tartott éves közgyűlésén, a légi közlekedés fenntarthatóbbá tételének érdekében.  A KLM hozzájárul majd a TU Delft innovatív repülési koncepciójának kutatásához, a „Flying-V”-hoz. A kutatás célja, hogy a fentarthatóbb hosszútávú repülések eléréshez a jövőben teljesen más megközelítéseket tudjanak alkalmazni a repülőgépek tervezésében.

Az új repülőgép tervét eredetileg egy jövőbeni repülőgépdizájnként fogták fel, de több szempontból is összehasonlítható napjaink legfejlettebb légijárművével, az Airbus A350-el. Bár a gép nem olyan hosszú, mint az A350-es, ám szárnytávolságuk megegyezik. Ez lehetővé teszi a „Flying-V” számára a már meglévő infrastruktúrák használatát a reptereken: a kapuk és kifutók akadálymentes használatát, illetve az új repülő elfér ugyanabban a hangárban, mint az A350. A „Flying-V” ugyanannyi embert (a szabványos felépítésben 314 személyt) és ugyanolyan mennyiségű rakományt (160m3 )  lesz képes sz&aacut e;llítani. A „Flying-V” mérete kisebb lesz, mint az A350-es, így biztosítva a kisebb aerodinamikai ellenállást.

A repülőgép v-alakja egyesíti az utasteret, a rakteret és a szárnyakban lévő üzemanyagtartályokat. A gép aerodinamikus kialakítása és csökkentett súlya azt eredményezi, hogy 20%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt majd, mint napjaink legfejlettebb légijárműve, az Airbus 350.  A repülőgép makettjét és a „Flying-V” belső részének teljes méretű mását októberben a KLM Élménynapokon, az Amszterdam-Shiphol repülőterén fogják hivatalosan bemutatni a KLM 100. évfordulójának alkalmából.

Továbbfejlesztett utazási élmény

A Flying-V egyedülálló lehetőséget biztosít a kutatóknak arra, hogy fejleszteni tudják az utazási élményt: a szárnyakban lévő ülőhelyek elrendezéstől, az ülések és a fürdőszobák dizájnjáig. Mindennek olyan könnyűnek kell lennie, amennyire csak lehetséges, hogy maximalizálni tudják az új repülőgép formájának hatékonyságát. Az utasok kényelme szintén elsődleges szempont a tervezés során.

Elektromos meghajtás az üzemanyagfogyasztással szemben

A „Flying-V”-t  napjaink leghatékonyabb turbina motorjai hajtják. Jelenlegi kialakításában még mindig kerozinnal üzemel, de könnyen átalakítható úgy, hogy kihasználja az innovációs meghajtórendszerek adta lehetőségeket. Így például képes lehet az árammal hajtott turbóventilátorok használatára is.

„Az elmúlt években a KLM a légi közlekedési ágazat fenntarthatóbbá tételének úttörőjévé vált. A légi közlekedés fejlődése lehetőséget nyújt az emberek összekötésére. Ez a kiváltság a bolygónkért való hatalmas felelőséggel is párosul. A KLM ezt nagyon fontosnak tartja, ezért az elmúlt években már több szinten is befektetett a fenntarthatósági kezdeményezésekbe. Büszkék vagyunk a TU Delft-tel kötött progresszív együttműködési kapcsolatunkra, mely teljesen jól illeszkedik a KLM stratégiájába, és fontos mérföldkőnek számít a fenntarthatóbb repülés növelése felé vezető úton” – mondta Pieter Elbers, a KLM elnök-vezérigazgatója.

 

„Hihetetlen örömmel tölt el bennünket, hogy együttműködhetünk megbízható partnerünkkel, a KLM légitársasággal. Közös küldetésünk a légi közlekedés fentarthatóbbá tétele. Ebben a tekintetben nagyon fontos számunkra a radikálisan új és rendkívül energiatakarékos repülőgépek – mint a „Flying-V” – és az új meghajtási formák létrehozása. Együttműködésünk a KLM légitársasággal új kapukat nyit a valódi változások felé” – tette hozzá Henri Werij, a Delft Műszaki Egyetem Repülőgépmérnöki Karának dékánja.

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr6214880218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása