Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

10 alapelv a divatipar fenntarthatóságáért

2019. május 25. - EuroAstra

nikec.jpgA Nike bemutatta a termékgyártás körfolyamatának útmutatóját. A divatipar a második legszennyezőbb ágazat a világon. Hogyan lehetne ezen változtatni? Mit tehetnek a márkák azért, hogy mérsékeljék a környezeti terhelést?

 

A Nike ennek a mozgalomnak állt az élére, amikor május közepén bemutatta „Körforgás: A tervezés jövőjének irányelvei” című útmutatóját. Ebben 10 fenntarthatósági területet azonosítottak, amelyekkel ösztönözni tudják az erőforrások hatékonyabb felhasználását és a divatipar által okozott környezetszennyezés csökkentését.

 

A környezettudatosság örökzöld „divat” a Nike-nál:

a sportszergyártó május közepén publikálta útmutatóját, amely az iparág számára 10 fenntarthatósági területet fogalmaz meg a termékgyártás körfolyamatában. A „Körforgás: A tervezés jövőjének irányelvei” című ajánlás megalkotásában a Nike a a divatipar jövőjét meghatározó kreatív személyekkel dolgozott együtt, mint például a University of Art London Central Saint Martins tanulói és tanárai, valamint a Global Fashion Agenda, a fenntarthatósággal kapcsolatos iparági együttműködések vezető fórumának tagjai.

 

Mivel a divatipar a második legszennyezőbb ágazat a világon, a Nike célja, hogy az irányelvek figyelembevételével a termékéletciklus összes pontján csökkentse a környezeti terhelést és az erőforrások pazarlását, és erre ösztönözze az iparág más szereplőit is. „Kötelességünknek érezzük, hogy egy termék előállításakor a teljes tervezési folyamatot is megvizsgáljuk. Fontos, hogy honnan szerezzük be az alapanyagot, hogyan használjuk fel, hogyan adjuk azt vissza, és végül az is, hogyan tudjuk újragondolni” – mondja John Hoke, a Nike vezető tervezője.

 

Az útmutató olyan kulcsfontosságú elveket tart szem előtt, mint például a környezetkímélő anyagok használata a gyártás során, a tartósság elve, az újrahasznosítható vagy lebomló csomagolás megválasztása és az olyan modellek megalkotása, amelyek a gyorsan változó divat ellenére időtálló és örök darabok maradnak a ruhatárunkban.

 

A Nike az idők során számos innovációval bizonyította, hogy a fenntarthatóság nem korlátja, hanem katalizátora a fejlődésnek. Ennek egyik ékes példája a Flyleather anyag, amely a hagyományos bőrgyártáshoz viszonyítva 80%-kal csökkenti az ökológiai lábnyomot, valamint 40%-kal könnyebb és ötször kopásállóbb, mint a valódi bőr.

 

A „Körforgás: A tervezés jövőjének irányelvei” című útmutató az alábbi linken érhető el.

 

https://www.nikecirculardesign.com

 

Lantai József

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr3314845360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása