A Nike bemutatta a termékgyártás körfolyamatának útmutatóját. A divatipar a második legszennyezőbb ágazat a világon. Hogyan lehetne ezen változtatni? Mit tehetnek a márkák azért, hogy mérsékeljék a környezeti terhelést?
A Nike ennek a mozgalomnak állt az élére, amikor május közepén bemutatta „Körforgás: A tervezés jövőjének irányelvei” című útmutatóját. Ebben 10 fenntarthatósági területet azonosítottak, amelyekkel ösztönözni tudják az erőforrások hatékonyabb felhasználását és a divatipar által okozott környezetszennyezés
A környezettudatosság örökzöld „divat” a Nike-nál:
a sportszergyártó május közepén publikálta útmutatóját, amely az iparág számára 10 fenntarthatósági területet fogalmaz meg a termékgyártás körfolyamatában. A „Körforgás: A tervezés jövőjének irányelvei” című ajánlás megalkotásában a Nike a a divatipar jövőjét meghatározó kreatív személyekkel dolgozott együtt, mint például a University of Art London Central Saint Martins tanulói és tanárai, valamint a Global Fashion Agenda, a fenntarthatósággal kapcsolatos iparági együttműködések vezető fórumának tagjai.
Mivel a divatipar a második legszennyezőbb ágazat a világon, a Nike célja, hogy az irányelvek figyelembevételével a termékéletciklus összes pontján csökkentse a környezeti terhelést és az erőforrások pazarlását, és erre ösztönözze az iparág más szereplőit is. „Kötelességünknek érezzük, hogy egy termék előállításakor a teljes tervezési folyamatot is megvizsgáljuk. Fontos, hogy honnan szerezzük be az alapanyagot, hogyan használjuk fel, hogyan adjuk azt vissza, és végül az is, hogyan tudjuk újragondolni” – mondja John Hoke, a Nike vezető tervezője.
Az útmutató olyan kulcsfontosságú elveket tart szem előtt, mint például a környezetkímélő anyagok használata a gyártás során, a tartósság elve, az újrahasznosítható vagy lebomló csomagolás megválasztása és az olyan modellek megalkotása, amelyek a gyorsan változó divat ellenére időtálló és örök darabok maradnak a ruhatárunkban.
A Nike az idők során számos innovációval bizonyította, hogy a fenntarthatóság nem korlátja, hanem katalizátora a fejlődésnek. Ennek egyik ékes példája a Flyleather anyag, amely a hagyományos bőrgyártáshoz viszonyítva 80%-kal csökkenti az ökológiai lábnyomot, valamint 40%-kal könnyebb és ötször kopásállóbb, mint a valódi bőr.
A „Körforgás: A tervezés jövőjének irányelvei” című útmutató az alábbi linken érhető el.
https://www.
Lantai József