Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

A munkavállalói adatok felelősségteljes kezelése jelentheti a kulcsot a növekedéshez és a dolgozói bizalom megszerzéséhez

2019. február 03. - EuroAstra

image3_31.jpgA vállalatvezetőknek előbb-utóbb felelősségteljes munkaerőadat-kezelési stratégiát kell kidolgozniuk, hogy dolgozóik bizalmát megnyerve, fenntartható bevételnövekedést tudjanak elérni – állapította meg az Accenture új kutatása.

 

„A szervezet géntérképének dekódolása” (Decoding Organizational DNA) címmel kiadott Accenture Strategy jelentést megalapozó kvalitatív és kvantitatív kutatások során 13 iparágban több mint 1 400 felsővezetőt és 10 000 munkavállalót kérdeztek meg.

 

A felsővezetők 62%-a nyilatkozott úgy, hogy az új technológiák segítségével adatokat gyűjtenek a dolgozókról és az általuk végzett munkáról, de csupán 30%-uk biztos abban, hogy felelősen használják fel ezeket.

 

A munkavállalók több mint fele (52%) szerint, az új munkavállalói adatforrások használata gyengítheti a bizalmat, és a közelmúlt adatkezelési visszaélései miatt pedig 64% aggódik, hogy saját adatai is veszélyben lehetnek. Jó hír, hogy a munkavállalók 92%-a nyitott arra, hogy adatokat gyűjtsenek róla és munkájáról, de csak abban az esetben, ha ez javítja teljesítményüket, munkahelyi közérzetüket, vagy egyéb személyes előnyökkel jár. A munkavállalók 62%-a szívesen rendelkezésre bocsátaná adatait, ha ezért egyéni igényeinek megfelelő jutalmazásban és juttatásokban részesül, 61% pedig a nekik megfelelő tanulási és fejlődési lehetőségek érdekében tenné ugyanezt.

 

A kutatás szerint a nagyvállalatok 3 100 milliárd dollár jövőbeni árbevétel-növekedést kockáztatnak annak függvényében, milyen hatást gyakorol adatkezelési stratégiájuk a dolgozói bizalomra. A felelős adatkezelési-stratégiával rendelkező cégek árbevétele akár 12,5%-ot is növekedhet azokéhoz képest, akik nem rendelkeznek ilyennel.  

 

„Amikor a vállalatok értékteremtési célra használják fel az újonnan elérhető munkaerő adatokat, a felelős vállalatvezetés kulcsfontosságú a dolgozói bizalom kiépítésében” – mutatott rá Ellyn Shook, az Accenture vezetőségi és humánerőforrás-igazgatója. „A bizalom az egyik legfontosabb tényező, amely az emberekben rejlő lehetőségek kihasználásával megnyitja az utat az innováció és a növekedés felé".

A cégvezetők eltérő módon reagálnak a munkavállalói adatokkal kapcsolatos kihívásokra. A megkérdezett felsővezetők közel egyharmada (31%) mondta, hogy a dolgozók érzékenysége miatt kevesebbet fektet a dolgozói adatgyűjtő technológiákba, mint szeretne, nagyjából ugyanennyien (32%) azonban végrehajtják a beruházásokat és a felmerülő problémákra pedig igyekeznek megfelelő megoldást találni.

 

Az Accenture a következő keretrendszer bevezetését javasolja a munkaerő adatokkal kapcsolatos dolgozói aggodalmak eloszlatására:

 

  • Bizalom az adatok feletti rendelkezésért cserébe – ha a munkavállalók jobban kontrollálhatják a róluk gyűjtött adatokat, a vállalat – a bizalom megszerzésén túl – több értékes dolgozói információhoz is hozzájut, amely javíthatja a teljesítményt. A megkérdezett munkavállalók közel háromnegyede (73%) szeretne saját maga rendelkezni a munkavégzésével kapcsolatos adatairól és magával vinni azokat, ha távozik a cégtől – és a megkérdezett felsővezetők több mint fele (56%) nyitott erre.

 

  • Közös felelősség – közös előnyök – egy mindenki számára előnyös megoldás kidolgozásakor a felsővezetőknek a dolgozókat is be kell vonnia a munkaerőadat-kezelő rendszer megtervezésébe. Jelenleg a vállalatok kevesebb mint egyharmada (29%) a munkavállalókkal közösen alakítja ki az adatkezelő rendszert és további egyharmaduk (33%) készül ugyanerre a jövőben.

 

  • A szakmai fejlődés ösztönzése és felelős technológiahasználat – a vállalatoknak mesterséges intelligenciát és más technológiákat kell alkalmazniuk a munkavállalóik szakmai fejlődési lehetőségeinek bővítésére, valamint a sokszínűség elfogadásának erősítésére. A dolgozók több mint négyötöde (82%) úgy véli, hogy az új technológiákkal gyűjtött adatok igazságosabbá teszik majd a javadalmazást, az előléptetéseket és az értékeléseket.

 

„A bizalom mára olyan számszerűsíthető mérőszámmá vált, amely már a nyereségre, az EBITDA-ra és a versenyképességen keresztül a növekedésre is hatást gyakorolhat” – mutatott rá Mark Knickrehm, az Accenture Strategy csoport vezérigazgatója. „Napjaink vállalatvezetőinek a dolgozói és fogyasztói bizalmat kell üzleti stratégiájuk középpontjába állítaniuk, és világos, végrehajtható tervvel kell rendelkezniük a bizalom megszerzésére és megtartására.”

 

www.accenture.com/workforcedata.

 

A módszertanról

Az Accenture kvantitatív és kvalitatív kutatási technológiák kombinációjával térképezte fel és mérte meg a dolgozók és a felsővezetők munkaerőadatok felhasználásával kapcsolatos attitűdjét és nyitottságát, és modellezte az adatgyűjtés hatását a munkaadók és munkavállalók közötti bizalomra. A kutatásban  10 000 munkavállalót és 1 400 felsővezetőt kérdezett meg 13 iparágban (gépkocsigyártás, banki szolgáltatások, távközlés és média, fogyasztási cikkek és szolgáltatások, energiaipar, egészségügyi szolgáltatások, csúcstechnológia, biztosítás, közszolgáltatások, kiskereskedelem, szoftverek és platformok, utazás és közművek), 13 országban (Ausztrália, Brazília, Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Franciaország, Hollandia, India, Japán, Kína, Németország, Olaszország, Spanyolország, és Svájc). A vizsgálat 2018. októberében és novemberében zajlott. Részletesebben a módszertanról: www.accenture.com/workforcedata.

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr8914603558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása