Már nemcsak a töltőállomásokon lehet élvezni a Fresh Corner minőséget: önálló kávézót nyitott Budapesten a MOL. A Károly körút 11. szám alatt található Fresh Corner kávézó prémium kávét kínál a vásárlóknak, akiknek a kávé világnapja apropóján készített felmérés[1] szerint továbbra is a minőség a legfontosabb
szempont, ha a feketéjükről van szó.
A kávé világnapja alkalmából idén is elkészítette a kávézási
szokásokra vonatkozó online felmérését a MOL. A cég megbízásából 2018
szeptemberében készült kutatás szerint a válaszadók több mint fele
(60%) naponta 2-3 alkalommal kávézik. A felmérésből az is kiderült,
hogy a többség a kávé finom íze, illata és aromája miatt vált
rendszeres fogyasztóvá. A válaszok alapján a vásárlók számára a kávé
kiválasztásakor továbbra is annak minősége az elsődleges szempont
(30%), ezt követi az ár-érték arány (17%), illetve a kényelmi
szempontok (13%). Ha kávé, akkor jellemzően eszpresszó: a válaszadók
40 százaléka preferálja a rövid kávét, de körülbelül minden ötödik
vásárló cappucinot vagy latte macchiatot rendel.
A MOL 2030-ig szóló üzleti stratégiája alapján kiemelt hangsúlyt
fektet a fogyasztói szolgáltatások fejlesztésére. Az első önálló Fresh
Corner kávézó megnyitása, valamint a Fresh Corner Food Truck és a
kávét árusító tuk-tuk járművek újabb fontos mérföldkövet jelentenek e
stratégia megvalósításában, hiszen még szélesebb közönséghez juthatnak
el a MOL kiskereskedelmi szolgáltatásai. A Budapest belvárosában
megnyitott üzletben, valamint a mozgó járművekben a Fresh Corner
töltőállomásokon megszokott prémium minőségű kínálattal várják a
fogyasztókat.
Ratatics Péter a MOL-csoport fogyasztási szolgáltatásokért felelős
ügyvezető igazgatója: "A Fresh Corner kávézó megnyitásával kiléptünk a
töltőállomások adta keretek közül, új távlatok nyílnak meg. A
kávézónknak köszönhetően még szélesebb közönségnek kínálunk prémium
minőségű kávét, szendvicset, péksüteményt. A régióban már 555 Fresh
Corner egységünk van, de nem vagyunk klasszikus értelemben vett
nemzetközi lánc: minden országban a helyi igényre szabott
termékkínálattal várjuk vásárlóinkat. Innovatív fogyasztói
szolgáltatásainkkal kényelmes, könnyen elérhető és prémium
megoldásokat kínálunk ügyfeleinknek."
A 2015-ben elindított Fresh Corner koncepció alapján a MOL
töltőállomásain már nemcsak üzemanyagot, de magas minőségű kávét,
friss szendvicseket és péksüteményeket is kínál az úton lévőknek. A
koncepció népszerűségét jól mutatja, hogy a 120 magyarországi Fresh
Corner töltőállomáson naponta több mint 28 ezer csésze kávét értékesít
a MOL.
A nem üzemanyag termékek növekvő értékesítése és árrése nagyban
hozzájárult ahhoz, hogy a Fogyasztói Szolgáltatások üzletág
történetének legjobb eredményével, 192 millió dollárral (50,2 milliárd
forint) zárta az idei első félévet.