Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Megalakulásának 25-ik évfordulóját ünnepli a Saxo Bank

2017. szeptember 17. - EuroAstra

images_19.jpgA Saxo Bank az elektronikus kereskedés úttörőjeként lépett a piacra, és mára vezető szolgáltatóvá nőtte ki magát, több mint 170 országban biztosítva hozzáférést a nemzetközi tőkepiacokhoz magán és intézmény befektetők számára.

 

1992 szeptemberében Koppenhágában alapították meg azt a kis brókercéget, amely a Saxo Bank elődje volt. A bank alapítói, Lars Seier Christensen és Kim Fournais hamar felismerték az internet és a digitális megoldások nyújtotta lehetőségeket, amelyek segítségével sikerült cégükkel kitűnni a piacon: jobb szolgáltatásokat tudtak nyújtani, termékkörük szélesebbé vált, és mindezt alacsonyabb áron kínálták. A Saxo 1998-ban indította el első online kereskedési platformját, és már akkor fintech cégnek számított, amikor ezt a fogalmat még nem is ismerték. Szombaton a bank több mint 1300 alkalmazottjával együtt ünnepli megalakulásának 25. évfordulóját.

 

Kim Fournais, a Saxo Bank vezérigazgatója és társ-alapítója a következőket nyilatkozta:„A Saxo Bank az életművem, és rendkívül büszke vagyok arra, hogy munkatársaim segítségével a Saxo Bank egy kis brókercégből olyan bankká és technológiai céggé fejlődött, amely 1500-nál is több munkavállalót foglalkoztat. Ez nem sikerült volna az elkötelezett munkatársaim nélkül, akik a kiváló szakértelmüket bevetve nap mint nap keményen dolgoznak az ügyfeleinkkel közös célokért.

 

Tisztában vagyok azzal, hogy 25 év nem nagy kor egy bank életében, azonban biztos vagyok abban is, hogy ugyanez a szám rekordnak tekinthető egy fintech vállalat esetében. Változatlanul elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a technológiai megoldások felhasználásával mindenki számára elérhetővé tegyük a kereskedési és befektetési tevékenységeket – nagy lépés a pénzpiacokon az esélyek kiegyenlítése felé az, hogy a kereskedők és a befektetők ugyanolyan eszközökkel érhetik el a különböző piaci szegmenseket, mint a nagy intézményi befektetők és alapkezelők.

 

A kereskedés módszertana rengeteget változott, amióta elindítottuk első online platformunkat. Az üzletág úttörőjeként mi is azon bankok közé tartoztunk, akik a kereskedést a vezetékes telefonvonalakról és papíron vezetett kötéslistákról online környezetbe próbálták meg áthelyezni – voltak már online elérhető élő árak, gyors végrehajtás és megnövekedett a kereskedési folyamatok átláthatósága is. Az elmúlt években tovább bővítettük kínálatunkat annak érdekében, hogy követni tudjuk a felhasználók igényeinek változásait, amelyek közül a legjelentősebb a mobil eszközökön történő kereskedés iránti kereslet megjelenése volt. Idén augusztusban a mobil eszközökön bonyolított kereskedés volumene a SaxoTraderGO platformon keresztül kereskedő lakossági ügyfeleink körében először haladta meg az asztali gépes kereskedés nagyságát.”

 

Ma a Saxo Bank több mint 170 országban szolgálja ki ügyfeleit, egyedülálló hozzáférést biztosítva számukra a nemzetközi tőkepiacokhoz a díjnyertes, több eszközosztályt lefedő kereskedési platformjain keresztül. Nagy áttörést jelent a kereskedés demokratizálásában az, hogy az ügyfelek alacsony költségekkel és hatékonyan kereskedhetnek a nemzetközi piacokon, 28 különböző nyelven, bármilyen devizanemben.

 

Ezzel párhuzamosan a Saxo Bank különböző szintű szolgáltatási csomagokat is kínál más pénzintézetek számára, hogy azok a Saxo kereskedési technológiájára építve elégítsék ki az ügyfeleik igényeit – világszerte több mint 120 pénzintézet működik ilyen módon együtt a Saxo Bankkal.

 

Fournais még a következőket fűzte hozzá az elmondottakhoz: „Biztos vagyok abban, hogy a Saxo Bank tovább növekszik. Az ügyfelek igényei, a technológiai megoldások fejlődése és a szabályozói környezet változása ideális feltételeket teremtett az elkövetkező évekre prognosztizált növekedési terveink végrehajtásához.

 

A Saxo Bank mindig is élen járt abban, hogy az új technikai megoldások alkalmazásának segítségével támogassa a pénzügyi szektorban tevékenykedő ügyfeleit, és ezután sem fogunk a babérjainkon ülni. A robotika és a mesterséges intelligencia fejlesztésének területén elért eredmények biztosítják majd azt, hogy technológiai megoldásaink egyre inkább meghatározóvá válnak ügyfeleink számára, aminek eredményeképpen a piacon elérhető legjobb minőségű felhasználói élményt tudjuk majd biztosítani. Ennek szellemében indítottuk el digitális vagyonkezelési szolgáltatásunkat, a SaxoSelect-et, és a piac első, teljes mértékben digitális kereskedési megoldását a vállalati- és államkötvények területén is.”

 

A Saxo Bank az első féléves eredményeit augusztusban adta közzé, és az előző év hasonló időszakával összehasonlítva 45 százalékos profitnövekedésről számolt be. A stabil növekedés részeként az ügyfelek fedezeti letétének állománya az év első felében meghaladta a 100 milliárd dán koronát (kb. 13.5 milliárd euró).

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr6712868304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása