Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Óriás-Magyarország

2017. szeptember 10. - EuroAstra

egeszpalyas_letamadas.jpg Sokan álmodoznak Nagy-Magyarországról. Én még ennél is többet akarok, Óriás-Magyarországot. Tudják, amikor három tenger nyaldosta hazánk határait. A Keleti-tenger, az Adriai-tenger és a Fekete-tenger. A Magyar-tengerről, a Balatonról nem is beszélve. Egyik éjjel mertem nagyot álmodni. Nagy Lajos királyunk országában jártam. Bizony emberek, a XIV. században, amikor igazi európai nagyhatalom voltunk. Hazánk területe 900.000 négyzetkilométeres, alig tízszerese a mostaniénak. Ott találtam magam a királyi udvarban, mint János Henrik morva őrgróf. Megragadtam az alkalmat és interjút készítettem bölcs uralkodónkkal.

-  Felség, hogy tette Magyarországot olyan sikeressé?

-  Aktív külpolitikával és sikeres hadjáratokkal. Nemzeti jövedelmünk negyven százalékát fordítottam korszerű fegyverek kifejlesztésére. Bandériumaim hűséges lovagokból állnak, felesküdtek a hódításra életük árán is. Az elavult kard helyett csatabárdokat, szablyákat kaptak, elöltöltős ostromágyúinkat rohamlétráinkat, tüzes lándzsáinkat az egész fejlett világ irigyli. És most jön a lényeg. Kijelöltem az ellenséget. Mert tudja meg őrgrófom, ellenség nélkül nincs összefogás, nincs vakfegyelem, nincs győzelem.

-  Hogy jelölte ki az ellenséget felséged?

-  Találomra. Elsőnek Nápolyt neveztem meg, az idegenszívűek városállamát. Nagy erőkkel támadtunk rájuk és Capuánál tönkrevertük Tarantói Lajos hadseregét. Miénk lett a Nápolyi Királyság.

-  Gratulálok, szép teljesítmény volt.

-  Meghiszem azt. De nem álltam meg félúton. Kijelöltem a következő ellenséget. Hű emberem, Lackfi István erdélyi vajda már mozsárágyúkat vetett be és elfoglalta Manfredoniát. Ismeri Lackfit, nemde? Kevély hada volt, nyalka, kolcsagos legényei délcegen ülték meg sárga paripájukat. Ott aztán volt bőséges zsákmány, arany ezüst, lőpor, élelmiszerek, lovak. Attól fogva hadseregünk tagjai tarajos sarkantyút viseltek.

-  Eláll a szavam.

-  És képzelje, ki kellett találnom a következő ellenséget is. Választásom Horvátországra esett. Ők aztán igazi ellenségek, muszlimok, ortodox szerbek, meg még ki tudja mifélék lakják. Ránk akarják erőltetni kultúrájukat, szokásaikat. Nem is folytatom. Hát így alakult ki az Óriás-Magyarország, kedves őrgrófom. Összefoglalva, ellenség keresés, egészpályás letámadás, a főurakkal összefogva, de a köznemességet is megnyerve. És persze a pápa. Mert ha Isten velünk, ki ellenünk? Egész Európát meghódítottam volna, de az élet véges.

Ekkor óriási villámlást láttam és mennydörgést hallottam. De ezt már nem Lajos király udvarában, hanem az ébredéskor.

Láng Róbert

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr2812817980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása