A Wizz Air, Európa egyik légitársasága elsőként csatlakozott a Budapest Airport 2B termináljának új gyorsabb, önkiszolgáló poggyászfeladási rendszeréhez. Az új szolgáltatással az előzetes online check-in-t követően az utasok maguk adhatják fel poggyászukat az erre kialakított check-in pultnál, a hagyományos folyamatnál gyorsabban.
Így működik a digitalizált poggyászfeladás
Az utas a pultok előtt kihelyezett nyomtató állomásoknál kézi scannerrel beolvassa a beszállókártyáján lévő vonalkódot, majd miután kinyomtatja a bag tag-et, azaz poggyászcédulát, azt az utas felhelyezi a bőröndre. Ezt követően, a poggyászt az automatizált pultnál lévő csomagszalag automatikusan továbbítja. Az új rendszer használatát folyamatosan repülőtéri személyzet segíti a helyszínen. Ezzel a Wizz Air utasai saját maguk, gyorsabban és egyszerűbben, akár már 3 órával járatuk indulása előtt feladhatják poggyászaikat, így pedig az utazás folyamatának egy újabb szakasza válik kényelmesebbé és egyszerűbbé.
A „self bag drop” nevű szolgáltatást a Budapest Airport jelenleg két pultnál teszt jelleggel vezette be a 2B terminál induló csarnokában, és egy sikeres tesztidőszak után további jelentős számú hasonló pult megnyitását tervezi. A Wizz Air utasai egyre több Budapestről induló járathoz igénybe vehetik ezt az ingyenes kényelmi szolgáltatást.
Radó András, a Wizz Air kommunikációs menedzsere elmondta: “Örömmel csatlakoztunk a diszkont légitársaságok közül elsőként a Budapest Airport új szolgáltatásához. Ezáltal is szeretnénk erősíteni elkötelezettségünket a digitalizáció irányában, az utasoknak pedig ezzel is igyekszünk kényelmesebbé és gyorsabbá tenni az utasfelvételt. Bízunk benne, hogy az új, egyszerűbb és gyorsabb poggyászfeladás minden utasunknak még jobb utazási élményt nyújt majd. ”