Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Az első féléves folyamatok megerősítik az Orbis Group erős növekedési ütemét

2019. augusztus 11. - EuroAstra

index_146.png2019 meghatározó év lesz az Orbis számára. Átfogó analízis után a vállalat úgy döntött, hogy üzletét két különböző üzletágra – menedzsment alapú és tulajdon alapú szállodákra – választja szét, ami természetes lépés volt a nemzetközi szállodaláncok fejlődését tekintve. A szétválasztást egyrészt rendkívül gyorsan növekvő, a hálózatunk csaknem felét kitevő menedzsment-alapú portfóliónk, illetve és az Orbis és Accor üzleti modelljeiben meglévő különbségek motiválták.

Az üzleti modellek szétválasztásával az Orbis számára lehetővé válik a menedzsment-alapú üzletág értékelése és átadása az Accor számára. Így a figyelmünket a központi üzletágra – a vállalatunk DNS-ében lévő tulajdon-alapú portfólióra – irányíthatjuk. Amint az átvétel lezárul, az Orbis a 73 kizárólagosan tulajdonban lévő szállodájával növekedési pályára állhat. Az Accor bejelentette, hogy eladja az Orbisban lévő teljes tulajdonát, úgy gondoljuk, hogy az új tulajdonosok is tudnak majd osztozni az új stratégiában. Bár a működésünket átalakítjuk, a három prioritásunk változatlan marad: teljesítmény, portfólió és emberek” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis elnök-vezérigazgatója.

2019 első félévének teljesítménye bizonyítja az Orbis stratégiájának eredményességét. A teljes kelet-európai régió eredményei erősek maradtak, +5%-os RevPAR növekedéssel. A növekedés fő motorja az átlagos napi ár (ADR) volt, mely 4,4%-kal emelkedett. A 2019-es első félévi konszolidált bevétel 4,8%-kal, 155,3 millió euróra nőtt. Az EBITDA 51 millió euróra növekedett, ami 19,3%-os növekedést jelent.

Az Orbis továbbra is gyors ütemben bővíti hálózatát. 2019 első félévében a vállalat 3 új szállodát nyitott: Bachleda Luxury Hotel Krakow MGallery by Sofitel (64 szoba) Lengyelországban, Mercure Sibiu Airport Romániában (85 szoba), mindkettő franchise megállapodásban, illetve egy menedzsment-szerződéssel az ibis Tallinn (190 szoba) megnyitásával egy új országban, Észtországban is megjelent. Ugyanezen időszakban az Orbis 12 új franchise-alapú megállapodást írt alá, ami összesen 1600 új szobát jelent 2020-2022 során nyíló szállodákban. Az új szerződések megerősítik a jövőbeni stabil növekedési terveket (49 szálloda, több mint 6800 szobával). 2019 első felében megkezdődött egy új saját fejlesztés is, az ibis Styles Szczecin (161 szoba). Az időszakban a vállalat modernizálta a Mercure Budapest Buda, illetve a Korona szállodát, befejezte a Sofitel Warsaw Victoria és az ibis & Novotel Poznan Center felújítását is. A teljes Capex költség 19 millió eurót tett ki.

Az üzleti környezet változik, de az Orbis regionális vezetőként erős tud maradni, tovább erősítve működési és pénzügyi eredményeit. A csapatunk – munkájával és profizmusával – bebizonyította, hogy ő a növekedés fő mozgatórugója. Optimistán tekintünk a jövőbe, és megerősítjük júniusban megjelent előrejelzésünk” – foglalta össze Gilles Clavie. 

 

Pénzügyi és működési eredmények

Orbis Hotel Group

2019

első félév

2018

első félév

Változás

Működési eredmények

 
 
 

Foglaltság %

71,3%

70,9%

0,4 p.p.

Átlagos szobaár ÁFA nélkül euróban

62,0

59,4

4,4%

Egy kiadható szobára jutó szobaár-bevétel euróban

44,2

42,1

5,0%

Pénzügyi eredmények (millió euró)

 
 
 

Árbevétel

155,3

148,2

4,8%

EBITDAR

53,5

51,6

3,6%

EBITDA működési

51,0

42,7

19,3%

Bevétel adózás előtt

33,5

54,5

-38,4%

 

Az Orbis Hotel Group a legnagyobb szállodahálózat Lengyelországban és Kelet-Európában. Az Orbis 135 szállodából áll, és az AccorHotels márkáinak kizárólagos képviselője 16 országban: Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, Csehországban, Észtországban, Horvátországban, Lengyelországban, Lettországban, Litvániában, Macedóniában, Magyarországon, Moldovában, Montenegróban, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában. Közel 21 000 szállodai szobával rendelkezik. A szállodák Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles és ibis budget márkanevek alatt üzemelnek. Ezek a világszerte ismert márkák – különböző kategóriákban, az ötcsillagos luxustól az egycsillagos budgetig – garantálják a szolgáltatások minőségét.

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr6415000928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása