A UPS (NYSE:UPS) a most adta ki második negyedéves üzleti jelentését. A cég egy részvényre jutó eredménye 1,96 dollár volt a negyedév során. A vállalatnak sikerült a másnapi kiszállítás iránti növekvő igényt az Egyesült Államokban pénzügyi nyereségként realizálni, míg a nemzetközi, valamint az ellátási lánc és teheráru egységekben kihasználni az alacsony eszközigényű stratégiák és a biztos költségmenedzsment eredményeit.
“Átalakítási célú beruházásaink folyamatosan növelik a hálózatunk hatékonyságát, mindez a növekedési stratégiánkkal együtt valamennyi szegmensben növelni tudta a nyereségünket – mondta el David Abney a UPS elnök-vezérigazgatója. – Emellett számos olyan, a KKV-k igényeit szem előtt tartó terméket és szolgáltatást jelentetünk be az elmúlt időszakban, melyek mind segítették a profitábilis növekedésünket.”
Konszolidált eredmények |
2019. II.né. |
Korrigált 2019. II.né. |
2018. II.né. |
Korrigált 2018. II.né. |
|
|
Bevétel |
$18 048 millió |
|
$17 456 millió |
|
|
|
Nettó nyereség |
$1 685 millió |
$1 702 millió |
$1 485 millió |
$1 685 millió |
|
|
EPS |
$1,94 |
$1,96 |
$1,71 |
$1,94 |
|
|
|
|
|
||||
A vállalat egészére nézve:
- A konszolidált bevétel 3,4 százalékkal 18 milliárd dollárra nőtt, köszönhetően a belföldi csomagszállítás volumennövekedésének és a nemzetközi üzleti egység minőségi bevételnövekedésének.
- A teljes működési nyereség közel 21 százalékkal nőtt, minden szegmensben növekedés volt megfigyelhető.
- A működési árrés 170 bázisponttal emelkedett.
- A tőkeberuházás az év során mintegy 2,9 milliárd dollárt tesz ki, mely a hálózatbővítést szolgálja majd.
- A tárgyévi göngyölített egy részvényre jutó osztalék 5,5 százalékkal nőtt, a vállalat 4,8 millió részvényt vásárolt vissza mintegy 500 millió dollárért.
Amerikai belföldi csomagszállítás
Az amerikai belföldi csomagszállítás jelentős volumennövekedést realizált valamennyi termék és szolgáltatás terén. Legjobban a másnapi légi csomagszállítás növekedett, kiugró 30 százalékos növekedéssel. A másnapi szolgáltatás iránti kiemelkedő igény első sorban az e-kereskedelem részéről mutatkozik.
Mind az üzleti, mind a fogyasztói szállítmányok száma növekedett az időszak során. A vállalat közel 200 000 négyzetméterrel növelte az automatizált csomagszortírozó kapacitását, mely mind a hatékonyságra, mind a jövedelmezőségre jó hatással volt.
Konszolidált eredmények |
2019. II.né. |
Korrigált 2019. II.né. |
2018. II.né. |
Korrigált 2018. II.né. |
Bevétel |
$11 150 millió |
|
$10 354 millió |
|
Működési nyereség |
$1 208 millió |
$1 226 millió |
$939 millió |
$1 135 millió |
Nemzetközi csomagszállítás
A nemzetközi üzleti egység rugalmas hálózatának köszönhetően, illetve a növekedési piacok megcélzása révén szintén kiemelkedő eredményeket ért el. A szegmens történetének legjobb második negyedéves profitját realizálta, és működési árrését is növelni tudta, miközben komoly kereskedelmi bizonytalanságokkal kellett megküzdenie
Konszolidált eredmények |
2019. II.né. |
Korrigált 2019. II.né. |
2018. II.né. |
Korrigált 2018. II.né. |
Bevétel |
$3 505 millió |
|
$3 602 millió |
|
Működési nyereség |
$663 millió |
$665 millió |
$618 millió |
$654 millió |
Ellátási lánc és teheráru
Az ellátási lánc és teheráru egység kétszámjegyű profitnövekedést hozott, az üzemi nyereség mintegy 270 millió dollár volt a negyedév során. Az alacsony eszközigényű stratégiák révén megvalósuló sikeres költségmenedzsment erős pénzügyi eredményeket hozott, miközben a kereskedelem lanyhulása a bevételeket nyomás alatt tartotta.
Konszolidált eredmények |
2019. II.né. |
Korrigált 2019. II.né. |
2018. II.né. |
Korrigált 2018. II.né. |
Bevétel |
$3 393 millió |
|
$3 500 millió |
|
Működési nyereség |
$272 millió |
$273 millió |
$216 millió |
$247 millió |