Boldogságtól ragyogó arcok, ünnepi frizurák és sminkek, kalapok, pörgős szoknyák, utcazenészek – és persze a hétvége főszereplői: historic versenyautók a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évekből, amelyek pilótái késhegyre menő csatákat vívtak a mogyoródi F1-es pálya aszfaltcsíkján. Ez volt az idei Hungaroring Classic, amelyre a három nap alatt 45 ezer ember volt kíváncsi, tehát nyugodtan mondhatjuk, hogy két év után újra közönségsikert aratott.
Olyan volt egyébként ez az egész hétvége, mintha valami retro film forgatásába csöppent volna az ember, vagy hirtelen beült volna egy időgépbe. A hatvanas évek hangulata elevenedett meg mind ruhákban, mind zenében, mind autókban. Utóbbiból volt bőven, hiszen 780 klubautó regisztrált az idei Hungaroring Classicra féltve dédelgetett veterán járművével. A vasárnapot a versenyeken kívül további kiegészítő programok színesítették, ilyen volt a hetvenes, nyolcvanas évek hangulatát és öltözékét idéző divatbemutató és rockabilly show, vagy éppen az autós szépségverseny, amelynek győzteseit a zsűri és a közönség szavazatai alapján díjazták hét autós és öt motoros kategóriában. A Best of Show kategóriában egy Mercedes Benz 190 Evo I diadalmaskodott, amellyel mindössze 900 kilométert tettek meg. Teljesen karcmentes, gyönyörű, s mindössze egyet gyártottak belőle a világon automata váltóval – ezt.
És hogy mi történt közben a versenypályán?
Hat futamot rendeztek meg, előzéseket, megpördüléseket, látványos akciókat egyaránt láthatott a közönség.
Nézzük a részleteket!
A reggeli nyitófutamon a Heritage Touring Cup versenyzői és autói mérték össze gyorsaságukat. Ez a sorozat a túraautó Európa-bajnokság dicsőséges korszakát, a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas éveket idézte. A győzelmet Michael Erlich szerezte meg egy BMW 3.0 CSL volánja mögött.
A Group C Racing sorozat pilótái ezen a hétvégén két futamot is teljesítettek, a vasárnapi másodikon szoros csatában Pierre-Alain France, Erwin France páros hajszállal bizonyult jobbnak a szombati győztes Mike Wrigley-nél.
A Classic Endurance Racing 2 kategória viadala már sokkal egyértelműbben alakult, Maxime Guinat az 1976-os LOLA T 286-tal csaknem egyperces előnnyel diadalmaskodott. Azért a nézők így sem unatkoztak az egyórás verseny alatt, a főleg a hetvenes évekből származó autók, Porschék, BMW-k megidézték a világ autósportjának hőskorát.
A Classic Endurance Racing 1 kategória viadalát Claudio Roddaro magabiztosan nyerte meg egy 1969-es Porsche 917-tel, amely a mezőny egyik legkülönlegesebb versenygépe – annak idején a gyár ezzel a típussal aratta első abszolút győzelmét a Le Mans-i 24 órás viadalon (1970-ben és 1971-ben).
A The Greatest’s Trophy, ahogy a neve is mutatja, a legkülönlegesebb, legnagyszerűbb autók sorozata, amelyben az 1966 előtti sport- és GT-autók versenyeznek. A Vögele-család most is aratott, ám ezúttal Carlo nyerte a viadalt, míg a szombati győztes Yves végzett a második helyen – este a vacsoraasztalnál mindketten gyönyörű serlegből ihatják a pezsgőt.
A kétliteresek másfélórás versenye volt a nap fénypontja, hiszen itt csupa egyforma autó feszül egymásnak, Porsche 911-esek, amelyek mind megfelelnek a FIA 1966 előtti előírásainak, vagyis itt a versenyzői képességek, a pilóták ügyessége és rafinériája dönt. Sőt, nem is egy versenyzőé, hiszen egy autót ketten vezetnek egymást váltva. Ma a legjobbak Andrew Smith és Oliver Bryant voltak.
Összességében elmondhatjuk: a mezőny szerette a Hungaroringet, a nézők szerették, dédelgették a mezőnyt, úgyhogy jöhet a folytatás!