Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Nagyon értékes a „Frankó”

2019. július 06. - EuroAstra

life.jpgHosszú távú társadalmi hatása van az iskolai pénzügyi nevelésnek – A „LifeChanger valóban megváltoztatja az életet. Ahelyett, hogy saját maguknak pizzára, süteményre vagy játékokra költöttek volna, az osztálytársuknak segítettek megvásárolni az áhított számológépet egy lajosmizsei általános iskola ötödikesei. A kisfiú ugyanis csak 7 „frankót” tudott összekuporgatni a tanévben, így az osztálytársai összeadták neki a hiányzó részt. Ez korábban elképzelhetetlen lett volna.

 

A diákok az OkoShop motivációs és pénzügyi edukációs pontrendszerében ugyanis saját fizetőeszközéért, „frankóért” vásárolhatják meg a „bolt” termékeit: pizza-és tortakuponokat, „élménykuponokat”, könyvet, írószert, labdát, kulcstartót és egyéb értékes apróságokat. A United Way Magyarország és a MetLife magyarországi biztosítótársaság „LifeChanger” programjának pénzügyi oktatónapját támogató pontrendszer abban segít, hogy a gyerekek a mindennapokban is megtanulják alkalmazni az OkoShop élménynapján megszerzett elméleti tudásukat.

 

A programot koordináló pedagógusok tapasztalatai szerint a gyerekek nagyon hamar fogékonnyá válnak a pénzügyi tudatosságra, a hétköznapokban gyakorolt tudásnak pedig mérhető és érezhető hosszú távú társadalmi hatást jósolnak. A MetLife és a United Way Magyarország anyagi és szakmai támogatásával kidolgozott program az elmúlt 3 év során országosan 17 általános iskolába jutott el, közel 2000, többnyire harmadik-ötödik osztályos gyermeknek nyújtva lehetőséget, hogy játékosan ismerkedjenek a pénz nagyon is komoly világával.

 

A pedagógusok beszámolói szerint a program „mellékhatásaként” az együttműködés, a közösségi gondolkodás és a szociális érzékenység is megnő az érintett osztályokban. A közös célok és élmények új dimenziót nyitnak sok osztályközösség előtt: legyen szó közös pizzázásról, kirándulásról, vagy mások támogatásáról, a tanulók kezdeményezésére elindult osztályszintű pontgyűjtés élménye megteremti az együttérzés és a társadalmi felelősségvállalás alapjait.

 

A közös célkitűzésnek hála, az együttműködési készség mind a bevont gyerek-, mind a pedagógus-közösségeken belül jelentősen fejlődött. Ez különösen nagy siker annak fényében, hogy felmérések szerint a 21. századi készségek közül a magyar társadalom az együttműködés terén igen gyengén teljesít.

Számos iskolában a nevelési célok elérésében is látványos javulást tapasztaltak a tanárok: csökkentek a hiányzások, ritkábbá vált a felszereléshiány és gyakrabban elkészültek a házi feladatok. Sok, a programban érintett családban már a gyermekek adják át a tudást a szülőknek, nagyszülőknek: előfordul, hogy bevásárlás közben az unoka veszi ki a nagyszülő kosarából a drágább lisztet, és teszi be helyette a hasonló minőségű, de olcsóbb márkájút.

A program a pénzügyi tudatosság mellett a bankkártya és a kötvény használatát, a kamatgyűjtés gyakorlatát is közelebb hozza a gyerekekhez – ez különösen nagy mérföldkő olyan közösségek esetében, ahol a gyerekek a helyzetüknél fogva soha nem találkoztak még ezekkel az eszközökkel vagy fogalmakkal.

 

Az idén már másodjára megrendezett “LifeChanger Alumni” napon a 17, a programban már részt vevő, valamint a programhoz 2019 szeptemberétől újonnan csatlakozó öt iskola pedagógusai is találkoztak, hogy jobban megismerjék egymást, és tapasztalatot cseréljenek. Beszámolóik szerint új energiával feltöltődve és jobbnál jobb ötletekkel tértek vissza az iskolába.

 

http://www.unitedway.hu

https://www.metlife.hu

 

Lantai József

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr9714925134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása