Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Jelentősen megváltoznak a magyarok autóvásárlási szokásai

2019. június 03. - EuroAstra

hasznaltauto-vasarlas.jpgA magyarok nagy többsége a következő években is hagyományos kereskedőktől venne új autót, azonban egyre fontosabb szerepet tulajdonítanak az értékesítéshez kötődő szolgáltatásoknak – derül ki az EY megbízásából készült reprezentatív kutatásból. A jövőben akár komoly újdonságokkal is találkozhatnak majd a hazai vásárlók a kereskedésekben. A folyamatos termékinnováció, a változó közlekedési szokások, a technológiai fejlődés és az új versenytársak megjelenése mind-mind arra kényszeríti az eladókat, hogy átalakítsák működési és üzleti modelljeiket.

 

A magyar autóvezetők negyede ma már előbb venne használt autót online, mint hivatalos márkakereskedésben. Új autót azonban a hazai lakosok 90 százaléka a jövőben is hagyományos üzletekben vásárolna – derül ki az EY tanácsadó cég és az Ipsos Zrt. közös felmérésből. Az emberek egyre jobban igénylik az értékesítésnél felmerülő egyedi szolgáltatásokat. Nagy többségük elvárja a tesztvezetés lehetőségét (85%), 70 százalékuk pedig szívesen egyeztetne független, helyben elérhető gépjárműszakértővel döntése előtt.

 

A technológia fejlődése a vezetési igényeket is nagy mértékben befolyásolja. A magyar autósok több mint fele (55%) extra díjat is hajlandó lenne fizetni bizonyos internet alapú szolgáltatásokért, 52 százalékuk ráadásul személyes adatok megosztásába is beleegyezne ilyen funkciókért. A legtöbben azt tartják fontosnak (81%), hogy gépjárművük képes legyen azonnal fogadni a közlekedési értesítéseket, míg 68 százalék szeretné, hogy autója rendelkezzen automata elsősegélyhívóval. A vásárlást megelőzően elsősorban online pénzügyi tervezőt vennének igénybe a válaszadók (49%).

 

„A magyarok az autóvásárlás során is egyre tudatosabbak. Az interneten keresztül ma már könnyen tájékozódhatnak az elérhető gépjárművekről azelőtt, mielőtt személyesen is elmennének egy kereskedésbe. Az eladóknak ezért a megszokott gyakorlattal ellentétben mindenkit személyre szabott ajánlattal kell megszólítaniuk. Ehhez elengedhetetlen többek között olyan online megoldások alkalmazása, amivel a vásárlási élmény elejétől a végéig segíteni tudják a vevőket a helyes döntés meghozatalában” – hangsúlyozta Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere.

 

 

 

A kutatásról

 

A felmérést az EY megbízásából az Ipsos piackutató cég készítette 2018 decemberében 500 hazai, 20-60 év közötti rendszeres autóvezető körében.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr8914872222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása