Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Jövőre új utascentrum épülhet a Keleti pályaudvaron

2019. május 29. - EuroAstra

keleti_karbantartas_sajtobejaras_1_20190524.JPGHétvégén befejeződött a kéthetes karbantartás a Keletiben, így május 27-én, hétfőn hajnalban újraindulhatott a menetrend szerinti vonatközlekedés. A naponta több mint 30 ezer utast fogadó pályaudvar megszépülése itt azonban nem ér véget, 2020-ban a régi pénztárak helyén korszerű utascentrum épülhet – jelentette be Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a mai, bejárással egybekötött sajtótájékoztatón.

 

A Keleti pályaudvar az egyik legjelentősebb forgalmú vasútállomás, átlagosan 400 vonat indul és érkezik naponta, ezért is volt nagy szükség a karbantartási munkálatok elvégzésére. Az elmúlt két hétben többek között újraaszfaltozták az utasperonokat a csarnok egész területén, új, modern, ledes utastájékoztató kijelzőfalat telepítettek, korszerűsítették a térvilágítást, lebontották a használaton kívüli, egykori büféket, pavilonokat. A pályaudvar teljes hálózatán javították a vasúti pályát, és elvégezték a szükséges beavatkozásokat a felsővezetéki hálózaton.

Az elvégzett munkálatok jelentős mértékben javítani fogják a Keleti pályaudvarra érkező és onnan induló vonatok menetrendszerű közlekedését, valamint a pályaudvar szolgáltatásainak színvonalát. A vasúttársaság nagyon köszöni az utasok és a térségben lakók türelmét a pályaudvar ideiglenes lezárása, a közlekedési korlátozások és a munkálatok miatt.

A Keleti pályaudvar jelentős forgalmát tökéletesen példázza, hogy tavaly több mint 4 millió menetjegyet értékesítettek, az állomás 2018 évi nettó bevétele meghaladta az 5,6 milliárd forintot. Az összes menetjegy kétharmadát a pénztárakban, a fennmaradó egyharmadát automatákból vették meg.

A jelentős utasforgalom miatt kiemelten fontos, hogy az utasok kiszolgálása még komfortosabb legyen, ezért a pályaudvaron utascentrum létrehozását tervezi a vasúttársaság. Így az utasoknak a jövőben nem kell a pályaudvaron a széttagolt értékesítési pontok között „ingáznia”, helyette egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással, és az utazással kapcsolatos ügyek intézésére.

Az utascentrum a peronszint alatt, a jelenlegi belföldi pénztárak és a pénztárak előtti terület teljes átépítésével valósulhat meg.  Kilenc pénztári és két ügyfélszolgálati munkahely kaphat majd helyet, így a belföldi- és a nemzetközi menetjegy-értékesítésen túl az információs- és az ügyfélszolgálati iroda is itt működhet tovább. Helyet kap még egy szolgáltatásértékesítő iroda, ahol a csoportos utazásokkal kapcsolatos igényeket intézik majd. A nemzetközi jegyváltást segítve az utascentrumban elhelyeznek egy önkiszolgáló nemzetközi jegyvásárlási pontot is.

A menetjegyváltási idő csökkentése a MÁV kiemelt céljai között szerepel, ezért  az utasok gyorsabb kiszolgálása érdekében ügyfélhívó fogja a megfelelő munkaállomáshoz irányítani a várakozó utasokat, és terv szerint a jegyautomaták számát is növelni fogják a jelenlegi 14-ről 26-ra.

Annak érdekében, hogy az utasok kényelmesen meg tudják közelíteni a peronokat mozgólépcső és lift is épül.

Jelenleg az építési engedély beszerzéséhez szükséges tervezés zajlik, az ütemezés szerint október elején indulhat meg a kivitelező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás, és 2020 tavaszán kezdődhet meg az utascentrum építése.  A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával valósulhat meg.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr5214861062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása