Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Németország mint kulturális úti cél

2019. február 28. - EuroAstra

image5_24.jpgA World Travel Monitor szerint 2017-ben az európai utazók 20,4 millió utazást – városlátogatást, körutazást és rendezvényhez kötött utat – tettek Németországba. Tizenkét százalékos piaci részesedéssel így Németország Franciaországot (10 százalék) és Spanyolországot (9 százalék) megelőzve kiváló pozícióval rendelkezik az európaiak első számú kulturális úticéljaként.

A németországi kulturális utazások kiemelt küldőpiacai a Német Turisztikai Hivatal (DZT) aktuális minőségi felmérése szerint az Amerikai Egyesült Államok (piaci rész 14 százalék), Nagy-Britannia (13 százalék), Olaszország (10 százalék), valamint Franciaország és Svájc (mindkettő 9 százalék). A külföldi vendégek 49 százalékát a látnivalók érdeklik, míg 36 százalékuk a művészeti- és kulturális kínálat, illetve 34 százalékuk a városkép és az építészet miatt utazik Németországba.

Kulturális hotspot

Németországot egy széles és változatos kulturális kínálat jellemzi a történelmi helyszínektől a lüktető kortárs kreatív világig. Az emberiség természeti és kulturális örökségét 44 UNESCO világörökségi helyszínen fedezhetik fel az utazók. A több mint 6700 múzeum évente 15 millió látogatót vonz, míg az 500 színpad a világ egyik legnagyobb színházsűrűségét jelenti és világszerte az operaelőadások egy harmada Németországban kerül bemutatásra. Az egyedi kulturális kínálat különleges pontja az irodalom is több mint 2000 kiadóval és a Frankfurti Könyvvásárral, amely a digitális és nyomtatott tartalmak jelenleg legfontosabb kereskedelmi találkozója. A széles zenei spektrum a klasszikus zenétől egészen a nemzetközileg elismert rock- és popcsapatokig és DJ-kig tart. Az évente mintegy 200 életmód- és divatesemény szintén vonzó az utazók számára, ilyenek például a documenta Kasselben a kortárs képzőművészet vezető kiállításaként vagy a gamescom vásár a játékipar számára. 

Kiváló imázs

Németországot világszerte jelentős kulturális helyszínként könyvelik el. Így a GfK Nation Brands Index 2017 Németország márkaértékét az első helyre teszi 50 nemzet összehasonlításában. A World Economic Forum Travel & Tourism Competitiveness Index felmérésében Németország a „cultural ressources” (kulturális források) kategóriában 6,3 pontot szerzett a lehetséges hétből.

Célzott marketing

„A kiváló kultúrturisztikai kínálat alapvető alkotórésze a márkánknak – magyarázza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. – Ezt a részleget célzott tematikus marketinggel folyamatosan fejlesztjük. A nemzetközi tematikus kampányaink koncepciójánál és a megvalósítás terén a digitalizáció nyújtotta lehetőségekre építünk. A Bauhaus alapításának 100. évfordulója tökéletesen alkalmas arra, hogy tovább kiépítsük ezen márkaprofilunkat és ezáltal még erősítsük Németország mint vezető kulturális úticél pozícióját.”

100 éves a Bauhaus: Németországból a világba és vissza

A Walter Gropius által 1919-ben Weimarban megnyitott Bauhaus-iskola Németországból indulva jelentős impulzusokkal látta el a klasszikus modern kor művészetét világszerte. A Bauhaus weimari, valamint dessaui helyszínei 1996 óta az UNESCO-világörökség része. Ezen felül az UNECO által világörökségnek minősített eredeti Bauhaus-épületek közé tartozik a Fagus-művek Alfeldben, a „Berliner Moderne” települései Stuttgartban és az 1930-ban a Berlin mellett található Bernauban megnyitott Bundesschule des Allgemeinen Deutschen Gewerkschaftsbundes (az Általános Német Szakszervezetek Szövetségének iskolaépülete). A Bauhaus mint intézmény az UNESCO kitüntetését koncepcionális gondolkodásával érdemelte ki, amelyben – messze túl az építészeti terveken – a teljeskörű modern művészet kialakításánál fontos szerepet játszottak a szociális és a társadalmi aspektusok is.

Számos a 2019-es évben világszerte megvalósított projekt a németországi jubileumi programban fut össze. Kiállítások, események és múzeumok dokumentálják a kulturális utazók számára a Bauhaus sugárzásának erejét, amelyet a mozgalom Németországból kiindulva a világra gyakorolt. A DZT a jubileumnak egy nemzetközi tematikus kampányt szentel.

 

Németország beutazó turizmusa a 2018-as évre sorban a kilencedik alkalommal könyvelhet el rekorderedményt: a Szövetségi Statisztikai Hivatal jelenlegi adatai alapján 2018. január és december között 87,7 millió külföldi vendégéjszakát jelentettek a legalább tíz ággyal rendelkező szálláshelyek. Ez 3,8 millióval haladja meg az előző év eredményét, amely öt százalékos növekedésnek felel meg.

Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke szerint: „Öt százalékkal a németországi beutazó turizmus még dinamikusabban növekszik, mint az ezt megelőző két évben (plusz 1,4 és plusz 3,6 százalék). Ehhez a nagyon pozitív eredményhez nagyban hozzájárultak a fontos küldőpiacok kedvező gazdasági keretfeltételei. Másrészt viszont ez megerősít minket abban, hogy partnereinkkel közösen a nemzetközi marketingünket továbbra is konzekvensen a digitális átalakulás lehetőségeire építsük. Ezáltal még hatásosabban analizálhatjuk az ügyfelek egyéni szükségleteit és így turisztikai partnerinkkel kialakíthatjuk és felkínálhatjuk a megfelelő ajánlatokat.”

Magyarországi sikerek

Az úticél Németország sikerszériája a magyarországi küldőpiacon is tovább folytatódik és további rekordokat dönt a vendégéjszaka-számok terén. Németország 13 százalékkal továbbra is a külföldi utazások második helyezettje Ausztria után. A vendégéjszakák száma 2006 óta 80 százalékkal nőtt: 2018. január és november között összesen 769 272 magyar vendégéjszakát jelentettek, amely 3,8 százalékos növekedésnek felel meg.

Az úticél Németország az elmúlt években megerősítette pozícióját kedvelt üdülési desztinációként a magyar utazók körében. Magyarországról 2017-ben összesen 231 ezer üdülési célú utazást tettek Németországba, ezek közül 17 százalék esik az üdülési régiókra (üdülés vízparton, vidéken vagy a hegyekben) és 60 százalék az úgynevezett élmény utazásokra (9 százalék körutazás, 55 százalék városlátogatás és rendezvényhez kötött utazás). 

„A városlátogatások és kulturális utazások fő szegmense mellett Magyarországon erős kereslet alakult ki az UNESCO-világörökségek iránt. A piaci értékesítési munkánknak ezen a téren fontos stratégiai része az együttműködés a kis és közepes turisztikai vállalkozásokkal. A „100 éves a Bauhaus” tematikus kampány elindításával 2019-ben tovább szeretnénk folytatni az eddigi sikerünket” – mondja Czeiszing Miklós, a DZT magyarországi képviseletének vezetője.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr3614656683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása