Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Kiichiro Toyoda (1894-1952)

2018. október 26. - EuroAstra

kiichiro_toyoda.jpgHazánkban 3,6 millió családnak van autója. Vajon hány közülük Toyota? A cég a világ legnagyobb autógyártói közé tartozik, 2000-ben bocsátották ki a százmilliomodik kocsit és 2017-ben már 10,4 milliót adtak el belőle öt kontinensen. A cég eredeti neve Toyoda. A névváltoztatásnak két oka is volt. Egyrészt Toyoda úr el akarta választani a magánéletét az üzleti ügyeitől, másrészt úgy vélte, hogy a Toyota nevet könnyebben ejtik ki a külföldiek. Az Interbrand szervezet húsz év óta adja ki a világ legértékesebb autógyártó cégeit tömörítő, Best Global Brands nevű százas listáját. Az élükön pedig, mint 2004 óta minden egyes évben, idén is a Toyota áll.

   A cégalapító Kiichiro Toyoda a Tokiói Műszaki Egyemen szerzett hajómérnöki diplomát. Érdeklődési köre azonban már pályája kezdetén az autó volt. 36-éves korában, európai és amerikai tanulmányútjai után elhatározta, hogy új autótípust tervez. Ugyanis ekkor Japánban csak amerikai kocsikat lehetett vásárolni. Toyoda kutató műhelyt rendezett be apja szövödéjében (!). Korszerű szerszámgépeket importált az alkatrészek gyártásához. Először motorkerékpárhoz gyártott motorokat. Majd 1934-ben állami támogatással autómotor gyárat létesített. Japánnak ekkor már fejlett acélipara volt. Három év múlva elkészült az Toyota-A1 személyautó modellje 3 példányban.

   1937-ben megalakult a Toyota Motor Company. Egy évre rá megkezdődött a tömegtermelés. A kínai háború (1937) és a II. világháborúba való belépés (1941) az autógyártást a tönk szélére sodorta. Nyersanyaghiánnyal küszködtek. A háború után két évvel a Toyota-SA típus gyártása megkezdődött, bár a győztes államok embargója akadályozta a termelést. A koreai háború kezdetén (1950) az Egyesült Államok japánnal szemben folytatott politikája megenyhült, ekkor teljes kapacitással megindult a japán autógyártás, sőt, az amerikai export is.

   Az első Toyota Crown modellek 1957-ben érkeztek meg az Egyesült Államokba, 1965-ben már a Toyota - többek között olyan modellekkel, mint a Corolla - komoly hírnevet vívott ki magának a vevőszolgálat és a vevőelégedettség területein, miközben értékesítései megközelítették a Ford, Chrysler és General Motors gyárak kibocsátását. Kiichiro Toyoda ezt már nem élte meg, 1952-ben, 57-éves korában szívinfarktus következtében elhunyt.

 Láng Róbert

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr8914322247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása