Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Vegán lett a cimborám

2018. szeptember 27. - EuroAstra

kostholdssirkel.png-  Szervusz cimbora, egy éve nem láttalak. Mi van veled?

-  Külföldön dolgoztam. Közben rávezetett egy kollégám arra, hogy tudnék a következő ötven évben egészségesen élni.

-  Betartod a Tízparancsolatot. Paleolit diétára szoktál rá?

-  Nem. Vegán lettem. Csodálatos érzés.

-  Szóval vegetáriánus.

-  Dehogy, azok tévúton járnak. Húst nem esznek, de állati terméket, tejet, vajat tojást és hasonlókat igen. Sőt, néha halat is. Így nem ér semmit az egész. Én amióta vegán életmódot folytatok sokkal színesebben és változatosabban étkezem, mint azelőtt.

-  Hát akkor mit eszel. Száraz kenyeret?

-  Meg fogsz lepődni. Mint mindenki, én is a megszokásaim rabja voltam és azt ettem amit gyerekkorom óta elém toltak és ami az éttermekben kapható. Megtanultam, hogy nagyon sok otthon is egyszerűen elkészíthető vegán recept van az interneten, És országszerte egyre-másra nyitnak a kifejezetten vegán éttermek, sőt gyorséttermek is.

-  Akkor mi az ördögöt eszel?

-  Hat alapanyagunk van, ezek az emberi szervezet számára a teljes értékű vegán étkezés etalonjai. Zöldségek, gyümölcsök, hüvelyesek, gabonafélék, magvak, diófélék. Ezeket eszi egy igazi vegán. Van nyers vegán is, de ezt most hagyjuk.

-  Elég szűk választéknak hangzik.

-  Szó sincs róla. Megtanultam a vegán lecsó, főzelékek, hummusz, rizs, krumpli, szója- és babkészítmények csínját-bínját. Főzök gulyáslevest, csinálok hamburgert, kolbászt, virslit, felvágottat a hatfajta alapanyagból. Hihetetlen, de vegán sajtokat otthon is könnyedén el lehet készíteni. Én például házilag készítek teljesen vegán pizzát is.

-  Mit ettél ma reggelire?

-  Természetesen müzlit. Piacon és bio-boltban vásárolom meg a hozzávalókat két hetente és keverem otthon össze. Változó arányban tartalmaz a reggelim zabot, puffasztott barna rizst,  tönköly búzát és egyéb gabonákat; mandulát, mogyorót, kesudiót. A magvakat, számos féle-fajta aszalt gyümölcsöt kimérve vásárolok Az előre bekevert müzlihez minden reggel olyan apróságokat adok, mint a pattogatott ananász, goji-bogyó, lenmag, tökmag és hasonló apró magvak. Egyes összetevőket hőkezelek vagy beáztatom előre, így segítve a hatékonyabb felszívódást. Mindezt zab, kókusz vagy mandulatejjel öntöm fel. Főzéshez kuszkuszt, hajdinát, gerslit, csicseriborsót használok. És tudod mi az érdekes, Nem is ez a lényeg.

-  Akkor mi a lényeg?

-  Kollégám hatására undorodni kezdtem az állatokból készült ételektől. Ezeket a szerencsétlen élőlényeket megölik, hogy megtömjük vele a hasunkat. Rettenetes.

-  Mondd, ez a cipő, amelyik most a lábadon van, műanyag?

-  Attól mentesen meg az ég. A műanyagok ezer év alatt emésztődnek el, addig szennyezik a környezetünket, rombolják az egészségünket.

-  Hát akkor miből van a cipőd?

-  …...................Bőrből.

-  És ahhoz nem kellett szerencsétlen élőlényeket megölni, majd cipőt, pénztárcát, ridikült, óraszíjat és hasonlókat készíteni belőlük?

-  De hát ez más, ezeket nem esszük meg.

-  Hát ebben speciel igazad van. Örülök, hogy találkoztunk.

 

 

Láng Róbert

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr3114265347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

takacsveca93 2018.09.29. 23:14:05

Azt gondolom, hogy a zöldségekből főleg piacon érdemes többet venni, mert olcsóbb. Vegánságon gondolkoztam én is sokáig, de rájöttem, hogy a sajt nélkül biztosan nem bírnám sokáig, tejföl nélkül sem..
www.ujsagomat.hu/spar/akcios-ujsag-csutortoktol-27-09-2018-0/
süti beállítások módosítása