Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Közgyógyellátás

2018. március 19. - EuroAstra

 

aa_55.jpg-  Szép napot kívánok! Közgyógyellátási igazolványt szeretnék.

-  Hármas ablak.

-  Kérem, ez a hármas ablak.

-  Ja, igen. Mit óhajt?

-  Közgyógyellátási igazolványt szeretnék.

-  Hol lakik? Mennyi a havi jövedelme? Ingó és ingatlan vagyon? Bankbetét?

-  Ebben a kerületben lakom. Havi jövedelmem 75.000 forint nyugdíj. Plusz Erzsébet-utalvány. Vagyonom nincsen.

-  Részvény?

-  Köszvény.

-  Tíz évnél fiatalabb személygépkocsi?

-  Nincsen.

-  Eltartásra kötelezhető hozzátartozó?

-  Nincsen. Özvegyember vagyok, Az egyik fiam Ausztráliában, a másik Új-Zélandon él, már évek óta nem hallottam róluk.

-  Színes tévé?

-  Van.

-  Hány éves?

-  Hetvenöt.

-  Nem maga, a színes tévé.

-  Tíz.

-  Huszonötezer forintnál értékesebb festmény, ékszer, porcelán, bélyeggyűjtemény?

-  Nincsen. Tanár vagyok, illetve voltam. Nem kifejezetten paraszolvenciás szakma. Írást-olvasást tanítottam a kerületi általános iskolában. Tizenöt éve mentem nyugdíjba.

-  Kérem a recepteket!

-  Milyen recepteket?

-  Na ne vicceljen velem a bácsi. Közgyógyellátási igazolványt csak háziorvosi receptekre adhatok ki.

-  De én most nem vagyok beteg.

-  Akkor meg minek a gyógyszer?

-  Ha esetleg beteg leszek, akkor kell a gyógyszer. De betegen ágyban fekszem, nem tudnék idejönni

-  Hát én ezt nem bírom tovább. Süketek párbeszéde. Hozza a recepteket, akkor tárgyalhatunk tovább.

*

-  Szép napot kívánok! Közgyógyellátási igazolványt szeretnék. Itt vannak a receptjeim.

-  Á, maga az tanár úr? Ugye nem olyan nehéz betartani a jogszabályokat? Nézzük csak.

Vérnyomás csökkentő mehet. Koleszterin csökkentő nem mehet. Lázcsillapító mehet. Antibiotikum nem mehet. Köszvény elleni gyógyszer mehet. Vitaminok nem mehetnek. Savlekötő mehet. Dohányzás elleni gyógyszer nem mehet. A közgyógyellátásra nem jogosító recepteket vigye el innen.

-  Igen kérem.

-  Azt ugye tudja, hogy a most megkapott igazolás alapján a dobozdíj megfizetésével együtt 3600 forintot spórolt meg?

-  Most már tudom. De maga tudja, hány diákom volt negyven aktív évem alatt?

-  Nem tudom.

-  Akkor figyeljen. Három osztályt tanítottam, ez évente 90 gyerek. A 40 év folyamán 3600 gyerek tanult meg tőlem írni-olvasni. Közgyógyellátási megtakarításom gyermekenként 1 forint. Mit szól hozzá?

-  Kérem a következőt!

 

                                                    

Láng Róbert

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr9313750408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása