Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Lemaradásban a biztosítási szektor a digitális átalakulásban -- Íme 6 jó példa: így modernizálnak a biztosítók

2019. szeptember 30. - EuroAstra

index_420.jpgA McKinsey Company amerikai tanácsadó cég legutóbbi tanulmánya szerint (https://www.mckinsey.com/industries/financial-services/our-insights/time-for-insurance-companies-to-face-digital-reality ) a biztosítási ágazat vált a digitális átalakulás egyik utolsó állomásává. Ennek okai a pénzügyi szolgáltatókra vonatkozó szigorú szabályozások, a biztosítási szolgáltatások összetettsége, a kárrendezés, az ajánlattétel és az elektronikus aláírási folyamat bonyolultsága, az iparági vezetők magas tőkekövetelménye és a bankrendszerhez hasonlóan, az ügyfelek bizalmának elvesztése. Ezek az elemek akadályozták a biztosítótársaságokat abban, hogy az elsők között modernizálják üzleti tevékenységüket. A lemaradás miatt azonban olyan gyors technikai innovációkra van szükség, amelyek megbízhatóak, az érzékeny adatok védelmében rendkívül biztonságosak és egyénre szabható digitális élményt nyújtanak az ügyfeleknek, magyarázza Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője.

 

Többcsatornás megközelítés a biztosítási analitikában

Ha megfigyeljük, az innovatív biztosítótársaságok már nemcsak előrejelző, analitikus elemző módszerekkel vizsgálják a lehetséges ügyfelek szerződési szándékait, illetve a pénzügyi megtérülések modelljeit, hanem ún. multichannel, azaz többcsatornás online platform segítségével képesek az ügyfelek igényeit figyelemmel kísérni. “A modern biztosítás korában joggal várják el mind az üzleti élet szereplői, mind a magánszemélyek, hogy személyre szabott szolgáltatásokkal jelentkezzenek náluk a szolgáltatók és a megvásárolt biztosítási csomagokat bármilyen platformon keresztül kezelhessék” - fogalmazza meg Balogh Zsolt.

 

Így modernizálnak az innovatív biztosító társaságok

A Liferay digitális élményplatform DXP változatával könnyebbé válhat az ügyfelek kezelése, többek között a közvetítők, biztosítási ügynökök, brókerek és partnerek számára. A platform segítségével egyszerűsödik az információk gyűjtése, kezelése és megosztása. A moduláris elemeknek köszönhetően egyszerre több informatikai rendszer és adatforrás integrálható, majd kezelhető együttesen. Így kiküszöbölhetők a papíralapú folyamatok és egyszerűsödik az ajánlatadás folyamata is.

 

A Forbes szerint, a biztosítási ágazatban a folyamatok automatizálása akár 65 százalékkal csökkentheti a működési költségeket. Az Amazon egy jó példa arra, hogyan lehet költséghatékonyan összhangba hozni a felhasználók igényeit a cég kínálatával, de nézzünk saját példákat is:

 

1) A kenyai Britam Biztosító például a Liferay segítségével alakította ki új partnerszolgáltatási portálját, amelynek segítéségével szinte önkiszolgálóvá vált az ügyintézés, az ajánlatadás és az információszerzés folyamata. “Az új platform továbbfejlesztésével a társaság jövedelmezőségét támogatjuk” - fűzi hozzá Balogh Zsolt.

 

2) Miután az ügyfelek már nem szeretnének időt tölteni ügyintézéssel, azonnali hozzáférést várnak az űrlapokhoz, például a nyilatkozatokhoz, számlákhoz, ajánlatokhoz vagy a tranzakciókhoz. “Egy vezető biztosítótársaságnál az ügyfelek önkiszolgálását támogattuk meg a multichannel módszerrel, ebben az esetben webhelyen és mobiltelefonon keresztül” - mondja Balogh Zsolt. Ennél az esetnél a különböző készletrendszereket integrálta a platform, hogy a papíralapú ügymenetet elhagyhassák.

 

3) “Három társadalombiztosítási csoport egyesülése után létrehoztunk egy olyan belső intranetet, amelyen keresztül megosztott tartalmakhoz férhetnek hozzá a munkatársak. A három különböző rendszert egy 8000 fős felhasználói szervezetre integráltuk” - sorolja Balogh Zsolt.

 

4) Az ötödik legnagyobb francia biztosítási csoport, az Apicil, a Liferay segítségével 15 nyilvános weboldalt egyesített. Az egyes oldalak már mind elavultnak számítottak, ezért olyan megoldást kellett keresni, amely egyszerűsíti a hozzáférést és megkönnyíti a napi adminisztratív munkát. “Az összevonás után egy méretezhető és könnyen kezelhető webhely jött létre, amely mintegy 120 000 felhasználó ügyeit képes egyszerre papíralapú dokumentumok nélkül kezelni, amellett, hogy könnyen integrálható a meglévő üzleti alkalmazásokba is” - teszi hozzá Balogh Zsolt.

 

5) “Az 1925-ben alapított CopperPoint Biztosító a Liferay platformon keresztül célzott tartalmakkal szólítja meg a CSR szféra képviselőit és a biztosítási ügynököket, illetve személyre szabott élményeket kínál a felhasználói számára” - foglalja össze Balogh Zsolt.

 

6) Az Allianz Biztosító értékesítési és internetes marketing stratégiáját fiatalította meg a Liferay platformon kialakított “Az Én Biztosítási Portfólióm” szolgáltatás, amely lehetőséget kínál a meglévő online ajánlatok kezelésére. “Az új ügyfélportál például megjeleníti az ajánlatok részleteit, figyelmeztet a kötvény megújítására, illetve riasztásokat küld a számlázással kapcsolatban. Az ilyen típusú összehangolt ellenőrzés bizalmat kelt az ügyfelekben a biztosítási vállalatok felé” - emeli ki Balogh Zsolt.

 

A Liferay által kínált digitális élmény-platform keretrendszer segítségével új üzleti modellel vághatnak neki a piaci versenynek a vállalkozások. A Liferay egy olyan nyílt forráskódú portál-keretrendszer, amely hozzásegíti a vállalatokat ahhoz, hogy növelhessék a webről és mobileszközökről elérhető szolgáltatásaik digitális élményeit. Az open source technológiának köszönhetően megbízhatóbb, innovatívabb és biztonságosabb megoldások jöhetnek létre. A platform segítségével újragondolhatják a vásárlói interakciókat, élményközpontúvá alakíthatják a terméküket vagy szolgáltatásukat. A keretrendszer alkalmazásával könnyen monitorozhatóvá válnak a vásárlói szokások, átláthatóbbá a belépő vásárlók nyomvonalai, mindemellett a digitális folyamatok is egyszerűbben menedzselhetőbbé válnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr2615171456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása