Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Mindenünk az autó

2018. november 16. - EuroAstra

kep_32.jpg A világ jelenlegi legdrágább autója

  Amikor Enzo Ferrari  (1898-1988) 29-éves korában megalapította Maranellóban (Modena tartomány) a Scuderia Ferrari elnevezésű cégét 3,5 milliárd líra, azaz 1 millió amerikai dollár alaptőkével, nem sejthette, hogy 90 évvel később 70 millió dollárt adnak egyetlen Ferrariért a Christie's aukciósház New York-i árverésén.

   A Ferrari cég ábrás védjegyét a „Cavallino Rampante”, azaz az „ágaskodó lovacska” néven emlegetik. A Ferrari emblémája sárga (Modena város színe) címerpajzson fekete ágaskodó lovat ábrázol, egy „S” és egy „F” betű társaságában, amely a „Scuderia Ferrari” cégnév rövidítése. Az embléma tetején az olasz zászló színei – zöld, fehér, piros – láthatóak. A címernek érdekes története van.

   Enzo Ferrari autóversenyzőként kezdte. 1923-ban megnyert egy Grand Prix versenyt Ravennában. A futam után találkozott Paolina grófnővel, Francesco Baracca gróf édesanyjával. Baracca első világháborús olasz hős volt, aki a légierőnél szolgált és mindig egy fekete ágaskodó lovat festetett repülőgépe oldalára. A grófnő megkérte Enzo Ferrarit, hogy fesse a lovat az autójára, mert szerencsét hoz. Ferrari megtette. Mellesleg az ágaskodó csikó pontosan megegyezik Stuttgart német város címerében látható ágaskodó lófigurával. Továbbá a Porsche autókon látható címerben is ugyanez az ágaskodó fekete ló található. Ez utóbbi okán még kutató munkát kellene végeznem.

   A Ferrari kultuszautó lett a világ fiatal multimilliomosainak körében, a kis példányszámú szériákat a hosszú várakozási idő ellenére is elkapkodták.

   A hetvenmillió dolláros (19,3 milliárd forint), 1963-ban készült Ferrari 4153 GTO kódjelű sportautó 1964-ben megnyerte az autók számára rendezett Tour de France-ot. Ebből a modellből 1962 és 1964 között összesen 36 darab készült, végsebessége 280 km/óra. Háromliteres V12-es motorral (kétsoros, hathengeres) szerelték, amelynek teljesítménye már a hatvanas években meghaladta a 300 lóerőt. A kocsinak nem volt balesete, és teljesen eredeti állapotban maradt meg. A világ legdrágább autójának árát egy amerikai autógyűjtő üzletember tette le. Hozzáértők szerint befektetésnek sem rossz üzletet csinált. A Ferrari történetét kutató Marcel Massini biztos benne, hogy öt éven belül a modellért 100 millió dollárt is adnak majd.

   Felhívom szíves figyelmét azoknak, akiknek mindenük az autó, hogy Modenában található az Enzo Ferrari múzeum, Via Ferrari, 85. számon.

 

Láng Róbert

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr6714374539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása