Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Az korszerűtlen iskolai oktatás és az elavult munkahelyi képzés lassíthatja az intelligens technológiáktól remélt növekedést

2018. október 14. - EuroAstra

unnamed_56.jpgAz Accenture szerint a digitális technológiák gazdasági eredményeit kockáztatják a nem megfelelő oktatási és vállalati képzési rendszerek. Ha nem fogadnak el radikálisan új tanulási módszereket és nem sikerül csökkenteni a képzettségbeli hiányosságokat, akkor elmaradhat az a 11,5 billió dollárnyi GDP-növekedés, amit a következő tíz év során az intelligens technológiákba való befektetés ígér.

 

Az  It’s Learning. Just Not As We Know It” című jelentés segít a vállalatoknak felmérni a munkavállalók számára megfelelő oktatási stratégiát. A G20 Ifjú Vállalkozók Szövetségével (G20 Young Entrepreneurs’ Alliance -YEA) készült elemzés megmutatja, hogyan fogják az intelligens technológiák megváltoztatni a munkával kapcsolatos feladatokat és azonosítja az ehhez szükséges új készségeket. A jelentés felhívja a figyelmet arra is, hogy az oktatási és vállalati képzési rendszereknek három cselekvési területre kell kiemelt figyelmet fordítaniuk.

 
A 14 országban zajlott kutatás eredményei szerint a dolgozók munkaidejének átlagosan 51 százaléka hatékonyabbá tehető az intelligens technológiák által. A feladatok 38 százaléka automatizálható lehetne, de az eredményesség a munkaköröktől és a földrajzi elhelyezkedéstől is függhet.

 image3_26.jpg
Az új szakmai tudáskészletek növekvő fontossága

A jelentés szerint a jövőben a komplex gondolkodás, a kreativitás, a szocio-emocionális intelligencia és az érzékszervi észlelés fontossága szinte minden munkakörben növekszik, amely az intelligens technológiák bevezetésével még tovább nőhet.

Az Accenture három területen javasol fejlesztéseket a készségválság megoldására:

  • A tapasztalati tanulás felgyorsítása: a vállalatoknak többféle technikát kell alkalmazniuk, a tervezői gondolkodástól a technológiai munkaköröket segítő szimulációs tréningeszközökön át, a munkahelyi képzésekig és gyakornoki programokig. Az iskoláknak aktív projektalapú és csoportos tanulási lehetőségeket kell biztosítaniuk a diákok számára. Fontos az olyan új technológiák alkalmazása, mint a virtuális valóság és a mesterséges intelligencia, hogy érdekesebbé és személyre szabottá tegyék a tanulást.
  • Az intézmények helyett az egyénekre kell összpontosítani: az oktatási és képzési céloknak – a végzősök száma helyett – a szélesebb körű készségek fejlesztésére kell ösztönözniük mindenkit. A képzéseknek a komplex gondolkodásra, a kreativitásra és a szocio-emocionális intelligenciára kellene fókuszálniuk.
  • A kiszolgáltatott munkavállalók felkarolása: az idősebb munkavállalók, a kevésbé képzettek, a fizikai munkakörökben és a kisebb vállalkozásokban dolgozók nehezebben találnak munkát, és kevésbé férnek hozzá a képzésekhez. Célzott beavatkozásra van szükség ahhoz, hogy ezeket a munkavállalókat megfelelő képzési- és karrierlehetőségek felé irányítsák. A tanfolyamoknak modulárisabbnak és rugalmasabbnak kell lenniük, hogy alkalmazkodjanak az életvitelükhöz. Az új finanszírozási modelleknek ösztönözniük kell az egész életen át tartó tanulást, például személyes képzési tervek támogatásával.

https://www.accenture.com/us-en/insights/future-workforce/transforming-learning 


A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr1914295111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása