Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

A 22-es csapdája

2018. július 25. - EuroAstra

meghat.jpg-  Kéremszépen, ennél az ablaknál adják ki az ajánlott leveleket?

-  Ki van írva. Mit óhajt?

-  Itt az értesítés, ajánlott levelem jött. Tetszik tudni a postás délelőtt 11 óra körül jár nálunk, én akkor dolgozom.

-  Jól van, értem. Mutassa az értesítést!

-  Tessék.

-  Itt a levél. Igazolvány?

-  Hogy micsoda?

-  Kérem az igazolványát. Honnan tudjam, hogy a megfelelő ügyfélnek adtam ki az ajánlott levelet?

-  De hát nálam van az értesítés.

-  Az kérem nem jelent semmit. Igazolvány?

-  Nem hoztam magammal.

-  Akkor tessék tovább menni, mások is várnak rám.

-  Várjon egy percre. Nálam van a TAJ-kártyám, az adószámom, a bankkártyám, itt vannak a másik ablaknál befizetett csekkek, telefon, gáz, villany, közös költség, biztosítás. Mindegyiken rajta van a nevem, címem. Ugye nem gondolja, hogy más ember csekkjeit fizettem be?

-  Hogy én mit gondolok, az az én dolgom. A rendelet értelmében három dolgot fogadhatok el igazolásul. Személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél. Úgy látom a Belügyminisztériumtól jött e levele. Biztos nagyon fontos. Meg kell győződnöm arról, hogy a megfelelő ügyfélnek adtam ki szabályosan. Ezért vagyok itt, ez az én felelősségem.

-  Beszélhetnék a főnökével?

-  Amennyit csak akar. Kettes szoba. Ő sem fog mást mondani. És hagyja már a többieket is az ablakhoz jönni.

*

-  Kérem szépen, ön a főnök?

-  Mit óhajt?

-  Ajánlott levelem jött a Belügyminisztériumtól. Az útlevelemet várom. De nincs nálam fényképes igazolvány, csak egy csomó másik, ami igazolja a nevemet, címemet.

-  Sajnálom, nem fogom kirúgatni magam azért, meg nem hozott magéval fényképes igazolványt.

-  Javasolnék valamit, ha megengedi. Benne van a borítékban az útlevelem. Abban van fénykép. És az összes adatom.. Bontsa fel, nézze meg.

-  Uram, jogállamban élünk. Hogy bonthatnék fel egy más nevére szóló hivatalos levelet?

-  Azért csak bontsuk fel, meglátja, az én útlevelem van benne. Ha nem akarja felbontani, majd én kinyitom. Mondja azt, hogy véletlenül feltépődött a boríték.

-  De uram, akkor jegyzőkönyvet kellene felvennem két hatósági tanúval hitelesítve.

-  Majd én felnyitom, adja ide!

-  Uram, ha itt kapkod nekem, hívom a biztonsági őrt és eltávolíttatom a postahivatalból.

-  Szóval nincs megoldás?

-  Már hogyne lenne. Szépen hazasétál, magához veszi a személyi igazolványt és a lakcímkártyáját, holnap visszaballag és megkapja az útlevelét. Egyébként ha telefonált volna, soron kívül kiviszzük önnek a levelet, némi felár ellenében.

-  Próbáltam. Három esettel találkoztam. Nem csengett ki. Mással beszélt. Nem vették fel a telefont húsz csengetésre sem.

-  Sajnálom, De mos fejezzük be a beszélgetést, hatkor zárunk.

-  Osztályvezető úr, látta A 22-es csapdáját annak idején a Vígszínházban?

-  Sajnos nem.

-  Akkor megértem a magatartását. Holnap visszajövök.

-  Legyen szerencsénk!

 

Láng Róbert

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr4214130921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása