Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Minifesztiválozók és mikrosportolók népszerűsítik a Dunai Regattát -- Csákvári Péter készített exkluzív fotósorozatot a fesztiválról

2018. április 30. - EuroAstra

csakvari_foto_logozott_2a.jpgMagnókazetta-színpadon fellépő minizenekar, paprikában vagy éppen olvadt jégkrémen evező, szivacson strandröplabdázó apró sportolók és a fürdőszobában életre kelő mikroregatta – az idén május 5-én sorra kerülő Dunai Regatta V4 Races sport- és kulturális fesztivált eleveníti meg a világhírű fotós Csákvári Péter legújabb miniatűr fotóvilága.

 

Különleges makettvilágban kel életre a hatodik Dunai Regatta fesztivál a nemzetközi hírű fotós Csákvári Péter fényképein. A budapesti Műegyetem rakparton idén május 5-én sorra kerülő esemény világát minifigurák, hétköznapi tárgyak és ételek felhasználásával idézi meg a művész most bemutatott galériájában. A Tiny Wasteland exkluzív, Dunai Regatta-kiadásában a fotóművész védjegyévé vált módon a mindennapi életben használati eszközök és különböző élelmiszerek felhasználásával, az alkalmat jellemző élethelyzeteket megjelenítve idézi meg a fesztiválszezont a budapesti Duna-parton elindító eseményt, némi humorral és egészséges társadalomkritikával vegyítve. Csákvári Péter regattás és egyéb alkotásaiból egy kiállítást is megtekinthetnek az érdeklődők a Regattán.

 csakvari_foto_logozott_3a.jpg

A „miniregattán” minden hasonlóan zajlik, mint a valóságban, persze a méltán híres Csákvári-csavarokkal. A galériában szereplő képeken a tipikus fesztiválpillanatok elevenednek meg. A Dunai Regatta sárkányhajós és evezős nyolcas versenyei például egy mosdón kelnek életre, ahol a versenyzők és népes szurkolótáboruk gumikacsák, fogkefék és fogkrémek gyűrűjében buzdítja kedvenceit. A magnókazettán fellépő hattagú zenekar és a koncertet élvező nézők mellett salátalevélen, pirospaprika-csónakban és a megolvadt jégkrémfolton evező minipárosok, az üdítős fémdobozra kosarat dobó vagy mosogatószivacson strandröplabdázó parányi sportolók is szerepelnek a különleges mikrovilágban.

 

Az egyetemi sportversenynek indult Dunai Regatta mára valódi sportfesztivállá nőtt, amire idén közel 30 ezer látogatót várnak a szervezők. Az eseményre a tavalyi rekordot is meghaladó, több mint ezer nevezés érkezett 4 külföldi és 18 magyar egyetemről. A V4-es magyar elnökség hivatalos programjaként erősíteni kívánja a régióban élő fiatalok közötti kapcsolatokat is – a Regatta vízi versenyein idén lengyelországi, csehországi és szlovákiai felsőoktatási intézmények is megmérettetik magukat.

 

„A Dunai Regatta egyik legfőbb célja, hogy felhívja a figyelmet a sportok szeretete mellett a Duna közösségépítő szerepére, sokszínű használatára, jelentőségére a város életében. Csákvári Péter minivilága éppen ezt az üzenetet erősíti, amikor a művésztől megszokott, akár fanyar humorral jeleníti meg a fesztivál legjellemzőbb pillanatait” – mondta Gorácz Anikó, a szervező Antall József Tudásközpont Arculat és kommunikáció irodájának vezetője.

 csakvari_foto_logozott_4a.jpg

„Nagy kihívást jelentett a Dunai Regatta képeinek elkészítése. Sokszor a kötetlen témák is kifognak rajtam, de az előre meghatározott jelenetek, mint a sportesemények, az evezés vagy egy koncert a vártnál jobban leizzasztott. A koncertjelenethez az eddigi legtöbb figurát használtam fel. Mindegyiküket egyesével ragasztottam le, sok figurát festeni is kellett a szerephez, az éjszakai világításhoz a piros-kék vakukkal való játék is nehéz feladat volt, de nagyon élveztem. Egyedül azt sajnálom, hogy cheerleadereket nem sikerült szereznem, hiszen azok még igazán illettek volna a Dunai Regatta arculatához és hangulatához” – mondta Csákvári Péter.

 

Csákvári Péter két évvel ezelőtt, egy világvégi, 50 lelkes szigeten, az egyik ételfotója mellé tett apró figurákat viccből. A végeredmény annyira tetszett neki, hogy megálmodott még néhány ilyen képet, amelyek a közvetlen környezetében nagy sikert arattak, majd a világ egyik legnagyobb fotóversenyén harmadik helyezést ért el. Így született meg a Tiny Wasteland, a világ, ahol egy ananász heggyé válik, egy mosdó folyóvá, egy szivacs pedig röplabdapályává.

 Dunai Regatta V4 Races 2018. 05 .05. Műegyetem rakpart

 

Résztvevő egyetemek:

-           Állatorvostudományi Egyetem

-           Andrássy Gyula Német Nyelvű Egyetem

-           Budapesti Corvinus Egyetem

-           CEU Közép-európai Egyetem

-           Budapesti Gazdasági Egyetem

-           Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem

-           Eötvös Loránd Tudományegyetem

-           Nemzeti Közszolgálati Egyetem

-           Óbudai Egyetem

-           Semmelweis Egyetem

-           Testnevelési Egyetem

-           Debreceni Egyetem

-           Pázmány Péter Katolikus Egyetem

-           Pécsi Tudományegyetem

-           Széchenyi István Egyetem, Győr

-           Szegedi Tudományegyetem

-           Szent István Egyetem

-           Pannon Egyetem, Veszprém

-           Lengyelország, Bydgoszcz-i Egyetem

-           Lengyelország, Jagello Egyetem

-           Pardubice-i Egyetem

-           Szlovákia, Selye János Egyetem, Komárno

 

A Regatta számokban:

-           400 sárkányhajós

-           72 evezős

-           70 strandröpladbás

-           40 cross fit résztvevő

-           30 Street Workout versenyző

-           16 freestyle focista

-           150 cheerleader

-           18 hazai egyetem

-           4 V4-es egyetem

-           5 vízi futam

-           13 sportág

-           40 rakparti program

-           11 zenei fellépő

 

Programok:

egyetemek közötti strandröplabda-bajnokság, cheerleading és fun stunting bemutató, cross challenge-bajnokság, országos egyetemi beerpong bajnokság, B33 streetball-verseny, freestyle foci világbajnoki selejtező, street workout világbajnoki selejtező, falmászás, a Sound of the University tehetségkutató döntője, e-sport sátor, minigames, a legizmosabb egyetemek versenye, Dr. Nógrádi György biztonságpolitikai szakértő Geopolitikai Regatta című előadása.

 

Fellépők:

Cloud9+, Kelemen Kabátban, Follow The Flow, Soul Surge, Ivan & The Parazol, Saverne, Drop The Cheese, Bakaszabi és Peter Jabin, Patikadomb.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr113875432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása