Közérdeklődésre számot tartó témák Internetes magazinja

EuroAstra Internet Magazin

Barangolj velünk a világ iskoláiban!

2017. szeptember 08. - EuroAstra

potvizsga.gifEmlékszel még arra az ideges, ugyanakkor várakozással teli érzésre, ami az iskolakezdés első heteiben lett rajtad úrrá? A világ legtöbb táján jelenleg is nagy az izgalom, hiszen sok helyen éppen most kezdődik újra az iskola. Óriási különbségek vannak azonban abban, hogyan készülnek erre az időszakra a világ különböző országaiban. Nézzünk pár meglepő oktatási sajátosságot, ami legtöbbünk számára igencsak szokatlannak tűnhet!

Finnország

A finn oktatásról már sokszor hallottuk, hogy a világ egyik legjobb tanítási rendszere. Ott a diákok sokkal inkább úgy érzik, mintha játszóházba mennének szigorú iskola helyett, ez pedig tanulásra ösztönzi őket. A kötetlen oktatásban szintén fontos szerepet tölt be a tanár és az ő személyisége: sokan például nem vettek részt pedagógusképzésen, éppen azért, hogy később ne előre lefektetett szabályok szerint tanítsanak. Innentől kezdve pedig a legkülönbözőbb módszerek és segédeszközök kerülnek elő egy órán: a társasjátékok, a mesék vagy akár a szerepjátékok éppúgy a mindennapi oktatás részét képezik, mint a tankönyvek.

 

Dél-Korea

Míg a finnek igyekeznek száműzni a technológiát az oktatásból, Dél-Koreában az iskolai órák legfőbb elemei a digitális eszközök. A koreai Gyeseong Általános Iskolában is alkalmazott érintőképernyős Samsung TS-3 okostáblát például nemcsak egyszerű ábrázolásra használják az tanárok, hanem azon keresztül információt és feladatokat osztanak meg a diákok tabletjein, akik így rögtön neki is állhatnak megoldani őket, illetve kérdéseket is feltehetnek.  Az innovatív módszer eredményei magukért beszélnek: kutatások igazolják, hogy a diákok hosszabb ideig tudtak koncentrálni a tananyagra, valamint lelkesebben vettek részt az órai kommunikációban. Gondolkodásuk pedig a ma már megkerülhetetlen digitális tudással is gyarapodott.

 

Ausztrália

A 7 692 000 négyzetkilométeren elterülő Ausztrália jelentős része elsőre lakatlannak tűnő, sivatagos vidékből áll. Azonban még ezeken az elhagyatott területeken is élnek családok és kis közösségek, ahol a gyerekek akkor is részt vehetnek az állami oktatásban, ha a közelben egyáltalán nincs iskola. Mégis hogyan? A megoldást az ausztrál kormány School of the Air programja jelenti: eredetileg rádión keresztül, ma pedig már az internet segítségével adnak egyéni vagy csoportos órákat a gyerekeknek, akik délután a családtagjaikkal oldják meg a kapott feladatokat.

 

Izland

Az izlandi kultúrában és hagyományőrzésben fontos szerepet tölt be a speciális kötési technikák elsajátítása, ami egyúttal azt is jelenti, hogy minden igazi izlandi rendelkezik legalább egy saját kezűleg kötött pulóverrel. A kötést annyira komolyan veszik a helyiek, hogy minden általános iskolában kötelező tantárggyá tették, fiúknak és lányoknak egyaránt. Míg nálunk reggel csak a számológép, a füzetek és a tankönyvek kerülnek az iskolatáskába, az izlandi kisdiákoknak a kötőtűt sem szabad otthon felejteniük.

 

Magyarország

Itthon igazán sok lehetőség áll rendelkezésünkre: járhatnak a gyerekeink magán vagy állami intézménybe, de a hagyományos vagy alternatív oktatást képviselő tanárok közül is választhatunk. Kevesen tudják azonban, hogy az oktatás digitalizálása már hazánkban is felütötte a fejét: a miskolci és jászfényszarui Samsung Smart School osztálytermei a legkorszerűbb információs és kommunikációs eszközöket biztosítják a diákok számára, akik így innovatív és interaktív módon sajátíthatják el a tudást.   

A bejegyzés trackback címe:

https://euroastra.blog.hu/api/trackback/id/tr6912810544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása